https://up.20script.ir/file/f4bc-InShot2.jpg
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی قادر روحی جناقرد کارشناس ارشد مهندسی عمران - سازه
 
قالب وبلاگ

 

 

بر گرفته از  راهنماهای جامع , کاهش وزن، چربی‌سوزیمقالات /توسط واحد تولید محتوای تن ورز

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 50 دقیقه

این مقاله، اولین، آخرین و تنها مقاله درباره لاغری است که شما نیاز دارید مطالعه کنید.

این مقاله چیزی فراتر از یک مقاله عادی است. می‌توانیم آن را یک راهنمای جامع بنامیم. در این مقاله با تمام اطلاعات موردنیاز درباره لاغرشدن آشنا خواهید شد. تمام اطلاعات و نکات ضروری و مهم در این مقاله گردآوری‌شده‌اند و دیگر نیازی به مراجعه به مقالات دیگر وجود ندارد.

ما اغراق نمی‌کنیم. در این مقاله شما با تمام جوانب لاغری آشنا خواهید شد. ازجمله این مواد می‌توان بهتغذیه، تمرینات بدنسازی و تناسب‌اندام اشاره کرد. شما با کالری و سوزاندن کالری‌ها آشنا خواهید شد. محصولات و مکمل‌های بدنسازی موردنیاز و همچنین شایعات موجود در مورد لاغری نیز موردبررسی قرار خواهند گرفت.

تمام مواردی که برای لاغری نیاز دارید، در این مقاله گنجانده‌شده‌اند. تمام موارد موردنیاز برای عدم داشتن اضافه‌وزن نیز در این مقاله هستند. با استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله، تلاش‌های شما در راستای لاغری دیگر با شکست مواجه نخواهند شد. تمام موارد به‌طور کامل توضیح داده‌شده و هیچ مورد مبهمی وجود نخواهد داشت. به‌عبارت‌دیگر، این راهنما تمام توضیحات لازم در مورد لاغری را ارائه خواهد داد. بیایید شروع کنیم.

ازآنجایی‌که این راهنما می‌تواند جامع‌ترین راهنمای لاغری باشد، ما فهرستی از مواردی که در طی این مقاله بررسی خواهند شد را ایجاد کرده‌ایم. بااین‌حال، توجه داشته باشید که این مقاله باید از ابتدا تا آن‌ها و به‌طور کامل خوانده شود. مطالعه به ترتیب این راهنما منجر به سهولت درک مطالب ذکرشده در آن می‌گردد. در این مقاله شما با تمام موارد موردنیاز برای لاغری آشنا خواهید شد، بنابراین توصیه می‌شود ترتیب مطالعه مطالب را رعایت کنید. در پایان از این کار رضایت خواهید داشت.

1? نحوه لاغر شدن

2عملی ساختن کاهش وزن

3درک حفظ میزان کالری خود

4? تعیین میزان کالری موردنیاز در روز به‌منظور کاهش وزن

5? میزان کاهش وزن ایدئال

6یک گرم چربی= 9 کالری

7? تنفس (1)

8? انتخاب غذاها

9? غذاهایی که نباید بخوریم

10غذاهایی که باید بخوریم

11پروتئین

12? میزان مصرف چربی

13? کربوهیدرات

14?نوشیدنی‌ها

15? جمع‌بندی کل رژیم غذایی لاغری

16? تنفس (2)

17?تمرین

18? تمرینات هوازی

19هوازی غیر هوازی

20? افسانه، شایعات و سایر مواردی که باید نادیده گرفته شوند

21? محصولات

22? جنبه ذهنی لاغری

23? تداوم رژیم غذایی سالم

24? وعده‌های تقلبی و “تعادل در همه موارد”

25? پیگیری پیشرفت کاهش وزن

26? حفظ لاغری برای همیشه

27? تضمین لاغری موفقیت‌آمیز

28پایان

راه‌های کاهش وزن

بهتر است این بخش را با یکی از مواردی آغاز کنیم که اساس تمام اطلاعات مربوط به لاغری می‌باشد. تمام نکات، مقالات، روش‌ها و … برای دستیابی به این مورد ایجادشده‌اند. در اینجا ما به این موارد اشاره خواهیم کرد.

مورد اصلی

بدن شما برای حفظ وزن فعلی خود به میزان مشخصی کالری نیاز دارد. این مورد سطح حفظ کالری نام دارد. این میزان کالری موردنیاز بدن شما برای انجام اقدامات روزمره ازجمله تمرین، مسواک زدن، گردش خون، عملکرد صحیح اعضا و … می‌باشد. کالری چیزی است که بدن برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کند، بنابراین به‌منظور انجام اقدامات روزمره، شما به مقدار کافی کالری نیاز دارید.

همان‌طور که می‌دانید، ما کالری موردنیاز بدن را از طریق غذاها و نوشیدنی‌ها تأمین می‌کنیم. اگر میزان کالری مصرفی ما برابر کالری دریافتی باشد، در این صورت وزن ما تغییری نخواهد داشت. برای مثال، اگر میزان کالری موردنیاز بدن 2500 کالری بوده و شما هرروز 2500 کالری مصرف کنید، وزن شما ثابت باقی می‌ماند. در این صورت تمام کالری دریافتی شما توسط بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این حالت است که می‌توانید وزن خود را ثابت نگه‌دارید.

اما اگر میزان کالری دریافتی شما بیش از کالری موردنیاز بدن باشد، بدن شما کالری مازاد را به‌صورت چربی ذخیره می‌کند. برای مثال، اگر انرژی موردنیاز بدن شما 2500 کالری بوده و شما روزانه 3000 کالری دریافت کنید، وزن شما افزایش خواهد یافت. میزان کالری دریافتی شما بیش از میزانی است که بدن شما می‌تواند مصرف کند. در این حالت شما با افزایش وزن مواجه خواهید شد.

از سوی دیگر، اگر شما مخالف روش فوق عمل کنید، بدن شما چربی ذخیره‌شده را به انرژی تبدیل کرده و از آن استفاده خواهد کرد. این امر منجر به لاغری می‌گردد. بنابراین اگر بدن شما روزانه به 2500 کالری انرژی نیاز داشته و شما 2000 کالری دریافت کنید، می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

به‌عبارت‌دیگر، اگر قصد دارید وزن خود را حفظ کنید، میزان کالری دریافتی خود را برابر نیازهای بدن خود تعیین نمایید. همچنین اگر می‌خواهید وزن خود را افزایش دهید، میزان کالری دریافتی خود را بیش از میزان کالری مصرفی یا سوزانده شده در بدن تعیین کنید. درصورتی‌که میزان کالری مصرفی شما کمتر از مقدار نیاز بدنتان باشد، وزن شما کاهش می‌یابد.

فقدان کالری چیزی است که منجر به لاغری می‌گردد.

اگر نیاز است، موارد فوق را مجدداً مطالعه کنید. تمام ترفندها، نکات، روش‌ها و رژیم‌های غذایی بر پایه این اصل ایجاد می‌شوند. بنابراین این قانون کلی را می‌توان اساس لاغری قلمداد کرد. در ادامه، از این روند تغذیه و تنظیم کالری را با عنوان قانون کلی یاد خواهیم کرد.

عملی ساختن کاهش وزن

اکنون‌که با قانون کلی لاغری آشنا شدید، ضروری است با سه روشی که منجر به عملی شدن این هدف می‌گردند، آشنا شوید.

1? کالری کمتری دریافت کنید (رژیم غذایی)

اولین و مهم‌ترین اصل مربوط به قانون کلی، کاهش میزان کالری دریافتی می‌باشد. اگر بدن شما در طول روز به 2500 کالری نیاز داشته و شما 2000 کالری تأمین نمایید، بدن شما با فقدان کالری مواجه شده و درنتیجه نمی‌توانید وزن خود را حفظ کرده و با کاهش وزن مواجه می‌شوید.

2? کالری بیشتری بسوزانید (تمرین)

دومین روش دستیابی به هدف لاغری، افزایش سوزانده شدن کالری می‌باشد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، میزان کالری پایدار شما، میزانی است که بدن در طول روز می‌سوزاند. بنابراین، برای مثال، اگر کالری موردنیاز برابر 2500 بوده و شما 2500 کالری انرژی دریافت کنید، وزن شما ثابت خواهد بود. چرا؟ زیرا تمام 2500 کالری دریافتی توسط بدن سوزانده می‌شود. بنابراین هیچ‌گونه کمبود یا ازدیاد کالری وجود ندارد.

بااین‌حال، اگر میزان کالری مصرفی شما بیش از کالری دریافتی باشد، شما با کمبود کالری و درنتیجه لاغری مواجه خواهید شد.

بیایید به همان مثال پیشین بپردازیم. اگر شما روزانه 2500 کالری انرژی دریافت کرده و میزان انرژی مصرفی شما نیز 2500 کالری باشد، وزن شما ثابت خواهد بود. اما اگر شما تمریناتی انجام داده و 500 کالری انرژی بیشتری مصرف کنید، در این صورت با کمبود کالری مواجه خواهید شد.

در هر دو حالت، قانون اصلی رعایت شده و درنتیجه شما به هدف لاغری خود دست می‌یابید.

3? کالری کمتری دریافت کرده و کالری بیشتری بسوزانید (رژیم غذایی و تمرین)

به عقیده شخصی من، بهترین روش برای دستیابی به هدف لاغری، دریافت کالری کمتر و سوزاندن کالری بیشتر می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که به‌طور هم‌زمان از رژیم غذایی و تمرین استفاده می‌کنند، می‌توانند لاغری خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند. استفاده از هر دو روش به‌طور هم‌زمان منجر به‌سلامتی نیز می‌گردد. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک پاسخ قطعی هستید، هر دو را انجام دهید.

درک حفظ میزان کالری خود

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، هدف اصلی شما کاهش میزان کالری می‌باشد. این امر از طریق رژیم غذایی، تمرین یا هر دو صورت می‌گیرد. اقدام بعدی که باید انجام دهید، تعیین میزان کالری موردنیاز خود می‌باشد.

 

ادامه دارد....


[ چهارشنبه 97/7/4 ] [ 8:54 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 431733

  • sales Reproduction | خرید بک لینک دائمی