https://up.20script.ir/file/f4bc-InShot2.jpg
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی قادر روحی جناقرد کارشناس ارشد مهندسی عمران - سازه
 
قالب وبلاگ

قسمت چهارم راهنمای جامع لاغری

جمع‌بندی رژیم غذایی لاغری

در این نقطه شما با میزان کالری موردنیاز خود آشنا شدید. شما می‌دانید که سه منبع اصلی برای تأمین کالری وجود دارند: پروتئین، چربی و کربوهیدرات. شما با غذاهایی که باید برای تأمین کالری استفاده کنید، آشنا شده و همچنین می‌دانید که چه نوشیدنی‌هایی برای لاغری مناسب می‌باشند. اکنون زمان ایجاد یک برنامه غذایی مناسب برای کاهش وزن می‌باشد.

مثالی برای یک رژیم غذایی لاغری

برای سهولت موارد، من قصد دارم یک برنامه غذایی فرضی برای یک شخص فرضی ایجاد کنم که در آن از تمام اطلاعات فوق استفاده خواهم کرد. این فرد فرضی 90 کیلو وزن داشته و میزان کالری موردنیاز وی در طول روز 2500 کالری می‌باشد. توجه داشته باشید که تمام این اطلاعات فرضی بوده و صرفاً برای ارائه یک رژیم غذایی نمونه هستند. رژیم غذایی باید از تمام جوانب با بدن شما سازگاری داشته باشد.

1اولین مورد انتخاب میزان کالری می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید، این امر مهم‌ترین بخش لاغری به شمار می‌رود. زمانی که شما میزان کالری موردنیاز را تعیین نموده و تغییرات لازم را در رژیم غذایی خود اعمال کردید، می‌توانید لاغر شوید. فرد X   میزان کالری موردنیاز خود را 2500 کالری تعیین نمود و بنابراین برای لاغر شدن باید میزان کالری مصرفی خود را به 2000 کاهش دهد تا 500کالری کمتر از میزان موردنیاز باشد.

2گام دوم تعیین منابع تأمین کالری موردنیاز می‌باشد. اولین مورد باید پروتئین باشد. این فرد تصمیم می‌گیرد که نصف وزن خود پروتئین مصرف کند، بنابراین میزان پروتئین روزانه وی برابر 100 گرم می‌باشد.

وی می‌داند که هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری می‌باشد. بنابراین، اگر وی روزانه 100 گرم پروتئین مصرف کند، مجموع انرژی دریافتی از طریق پروتئین برابر 400 کالری خواهد بود. بنابراین وی باید1600 کالری باقیمانده را از طریق سایر مواد غذایی تأمین کند.

3? بعد از پروتئین، میزان چربی باید تعیین شود. ازآنجایی‌که بسیاری از منابع، 20-30 درصد کل کالری را به چربی اختصاص می‌دهند، وی تصمیم گرفت که میزان 25% را انتخاب نماید. درنتیجه وی باید 500 کالری از انرژی موردنیاز خود را از طریق چربی دریافت کند. ازآنجایی‌که هر گرم چربی حاوی 9 کالری می‌باشد، وی باید روزانه 55 گرم چربی مصرف کند.

4? آخرین مورد، تعیین میزان کربوهیدرات موردنیاز می‌باشد. تعیین میزان کربوهیدرات بسیار آسان می‌باشد. وی می‌داند که 400 کالری از 2000 کالری را از پروتئین و 500 کالری را از چربی دریافت می‌کند. بنابراین 1100 کالری باقی می‌ماند که باید از طریق کربوهیدرات‌ها تأمین شود. از آنجایی هر گرم کربوهیدرات حاوی 1 گرم چربی می‌باشد، وی باید روزانه 275 گرم کربوهیدرات مصرف کند.

رژیم غذایی لاغری به شرح زیر می‌باشد:

مجموع کالری: 2000 (500 کالری کمتر از میزان موردنیاز)

مجموع پروتئین: 100 گرم (نصف وزن بدن)

مجموع چربی: 55 گرم (25% کل کالری موردنیاز)

مجموع کربوهیدرات: 275 گرم (کالری باقیمانده بعد از کسر میزان کالری دریافتی از طریق پروتئین و چربی)

 

تنظیم تمایلات شخصی

این فرد یک رژیم غذایی متعادل برای لاغر شدن ایجاد کرده است که مقادیر پروتئین، چربی و کربوهیدرات در محدوده پیشنهادی می‌باشند. همه موارد به‌جز یک مورد فوق‌العاده هستند. این فرد متوجه می‌شود که میزان کربوهیدرات بسیار بیشتر از پروتئین و چربی می‌باشد و این به‌هیچ‌عنوان مشکل محسوب نمی‌شود. این فرد به بادام و مرغ سرخ‌کرده علاقه دارد و بدین فکر است که آیا می‌تواند اندکی از میزان کربوهیدرات کاهش داده و پروتئین و چربی مصرفی را افزایش دهد. پاسخ این سؤال مثبت است. تا زمانی که میزان کالری دریافتی ثابت باشد، شما می‌توانید میزان هر یک از مواد غذایی موردنظر را تغییر دهید. بنابراین شما می‌توانید بعد از تعیین میزان کالری و میزان هر یک از مواد غذایی، تغییراتی را در آن‌ها اعمال کنید تا رژیم غذایی دلخواهی به دست آورید.

یک نکته مهم

به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین نکته در مورد لاغر شدن ، توجه به میزان کالری دریافتی می‌باشد. تا زمانی که میزان کالری دریافتی تنظیم‌شده باشد، شما می‌توانید وزن خود را کاهش دهید. کافی است میزان پروتئین، چربی و کربوهیدرات موردنیاز را تعیین کرده و از منابع مناسب برای تعیین میزان کالری موردنیاز استفاده کنید. درنتیجه با استفاده از گزینه‌های غذایی مناسب به‌جای گزینه‌های مضر، شما می‌توانید به‌سلامتی و وزن موردنظر دست‌یابید.

تنفس (2)

از جای خود بلند شده، دوش بگیرید و به خودتان انرژی بدهید. تاکنون شما اطلاعات بسیاری در مورد لاغری کسب کرده‌اید. شما اطلاعاتی را در اختیاردارید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک کتاب لاغری بنویسید. تبریک!

من در این راهنما، در ابتدا به بررسی موارد ضروری درباره لاغری پرداختیم. سپس مواردی را ذکر کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از سالم بودن فرایند کاهش وزن خود اطمینان حاصل کنید.

از این نقطه به بعد، ما به بررسی اطلاعاتی می‌پردازیم تا اطمینان حاصل کنیم تمام موارد فوق به‌خوبی و طبق برنامه‌ریزی قبلی پیش می‌روند. شما با تمرینات و سوزاندن چربی آشنا خواهید شد. ما شما را با مکمل‌ها و محصولات مناسب آشنا می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و نتایج خود را بهبود بخشید. همچنین برخی از محصولات و مکمل‌های مضر را نیز بررسی خواهیم کرد. در این بخش با تمام افسانه‌ها، دروغ‌ها و شایعات مربوط به لاغری آشنا خواهید شد. نحوه تداوم رژیم غذایی، وعده‌های تقلب و نحوه ارزیابی پیشرفت را نیز بررسی خواهیم کرد. با استفاده از نکات ارائه‌شده در این بخش شما می‌توانید از عدم بازگشت وزن کاهش داده‌شده اطمینان حاصل کنید.

بیایید با تمرینات آغاز کنیم.

تمرین

انجام تمرینات برای لاغری ضروری می‌باشد. آیا به دنبال دلایل تمرین هستید؟ دلایل نیاز به تمرین به شرح زیر می‌باشند:

·           تمرین منجر به سوزانده شدن کالری‌ها می‌گردد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، تمرین لاغر شدن را بهبود می‌بخشد. همچنین با استفاده از برنامه بدنسازی کاهش وزن می‌توانید از افزایش وزن جلوگیری کنید.

·          تمرین توانایی فیزیکی شما را افزایش می‌دهد. قدرت، استقامت و انعطاف‌پذیری را می‌توان با تمرین بهبود بخشید. با استفاده از تمرینات می‌توانید عملکرد خود در ورزش‌های مختلف را بهتر ساخته و یا می‌توانید در انجام اقدامات روزمره نظیر حمل وسایل از خودرو به منزل را با سهولت بیشتری انجام دهید. تمرین انجام تمام اقدامات را برای شما تسهیل می‌کند.

·          تمرین حجم ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد.

·          با استفاده از تمرین به‌سلامتی بهتری دست خواهید یافت. تحقیقات متعددی وجود دارند که اثرات مثبت تمرین بر روی عملکرد قلب و سلامت استخوان‌ها و مفاصل را مورد تأکید قرار می‌دهند. تمرینات بر روی عملکرد مغز شما نیز تأثیر مثبتی دارند.

دو نوع تمرین وجود دارد: هوازی و غیر هوازی. تمام افرادی که در حال مطالعه این مقاله بوده و قصد لاغر شدن دارند، باید حداقل یکی از این دو نوع تمرین را انجام دهند. انجام هر دو نوع تمرین فوق‌العاده می‌باشد.

تمرینات هوازی

تمرینات هوازی که اغلب با عنوان تمرینات کاردیو نیز خوانده می‌شوند، تمریناتی هستند که بر روی عملکرد قلب و عروق تأثیر دارند. این بدین دلیل است که تمرینات هوازی بر روی استقامت قلبی عروقی تمرکز داشته و با شدت کم یا متوسط برای مدت طولانی انجام می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، این دسته از تمرینات دارای مزایای متعددی هستند. برخی از این تمرینات به شرح زیر می‌باشند:

·          پیاده‌روی

·          پیاده‌روی سریع

·          اسکی

·          دوچرخه‌سواری

·          شنا

·          دستگاه الیپتیکال

چه‌کاری باید انجام دهید؟

دو دیدگاه مختلف در پاسخ به این سؤال وجود دارد. اولین مورداستفاده از تمریناتی است بیشترین کالری را می‌سوزاند. اگر قانون کلی کاهش وزن را به یاد داشته باشید، اشاره کردیم که تمام تلاش ما به‌منظور کم کردن وزن باید در راستای سوزاندن بیشترین میزان کالری باشد. بنابراین انتخاب تمریناتی که منجر به کالری سوزی می‌شوند، بسیار مناسب می‌باشد.

نقطه دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. تمریناتی که منجر به سوزانده شدن بیشترین میزان کالری می‌شوند مواردی هستند که شما از انجام آن‌ها نفرت دارید. این تمرینات شما را در شرایطی قرار می‌دهند که بیشترین کالری سوزی را داشته باشید، اما انجام مداوم این تمرینات ممکن است برایتان دشوار و هراس‌انگیز باشد. منظور من این است که اگرچه این دسته از تمرینات منجر به سوزانده شدن سریع کالری‌ها می‌شوند، اما به حدی دشوار هستند که نمی‌توانید آن‌ها را تحمل‌کنید.

بدین دلیل است که همواره در انتخاب تمرین توصیه می‌شود تمرینی را انتخاب کنید که بتوانید به‌طور مداوم انجام دهید. تمرین را با علاقه انتخاب کنید تا از انجام آن لذت ببرید. اگر به چند نوع تمرین علاقه دارید، همه آن‌ها را در برنامه خود قرار داده و از آن‌ها برای دستیابی به اهداف خود بهره‌مند شوید.

مدت و تناوب

ممکن است به این فکر باشید که تمرینات هوازی باید چند بار در هفته انجام‌شده و مدت‌زمان هر جلسه تمرین چه میزان باشد. پاسخ به این سؤال غیرممکن است، زیرا همه افراد دارای تناسب‌اندام و اهداف متفاوتی می‌باشند. همچنین سن و سایر عوامل نیز تأثیر به سزایی دارند. برخی از افراد ممکن است بتوانند به مدت 30 دقیقه از تردمیل استفاده کنند، اما این در حالی است که سایر افراد فقط 15 دقیقه از آن استفاده می‌کنند. در این میان دسته‌ای از افراد وجود دارند که فقط 2 دقیقه می‌توانند بر روی تردمیل قرار گیرند.

بنابراین، بدین نتیجه می‌رسیم که تعیین یک‌میزان مشخص برای تمام افراد امکان‌پذیر نیست. اما اگر بخواهیم مدت‌زمان ایدئالی برای اغلب تمرینات هوازی انتخاب کنیم، این مدت 30 دقیقه می‌باشد. ضروری است که از تمریناتی که انجام می‌دهید، لذت ببرید و ضرورتی وجود ندارد که سعی کنید به‌اجبار مدت‌زمان تمرین را به 30 دقیقه افزایش دهید. اگر یک فرد عادی و دارای سلامتی کامل هستید، 30 دقیقه تمرین با استفاده از تردمیل یا دوچرخه بسیار مناسب می‌باشد.

همچنین در مورد تعداد روزهای انجام تمرینات هوازی توصیه می‌شود که هر هفته حداقل سه روز و حداکثر شش روز تمرین کنید. اگرچه هر میزان تمرین مناسب می‌باشد، اما سعی کنید حداقل سه روز در هفته را به انجام تمرینات اختصاص دهید زیرا این میزان منجر به تأثیرات چشمگیری در روند کاهش وزن شما می‌گردد. بسیاری از افراد بر این باور هستند بدن بعد از انجام تمرینات نیازمند استراحت و بازیابی می‌باشد، بنابراین توصیه می‌شود یک روز در هفته را برای استراحت اختصاص داده و هیچ‌گونه تمرینات هوازی یا غیر هوازی انجام ندهید.

پیشرفت تمرینات هوازی

ازآنجایی‌که هدف شما لاغری می‌باشد، با مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف می‌توانید از میزان کالری سوزانده شده توسط انواع مختلف تمرین مطلع شوید. برای مثال، برخی از روزها ممکن است شما صرفاً 5 دقیقه فرصت انجام تمرین داشته باشید. بااین‌حال سعی کنید از آن 5 دقیقه نیز برای تمرین استفاده کنید، زیرا حتی کمترین تمرین نیز می‌تواند منجر به پیشرفت شما گردد.

بسیاری از افرادی که در حال مطالعه این مقاله هستند، تناسب‌اندام خوبی ندارند اما توجه داشته باشید که صرفاً انجام تمرینات هوازی منجر به دستیابی شما به زیبایی نمی‌گردد. بدین دلیل است که همواره شما باید تلاش خود را افزایش دهید. برای مثال ممکن است یک تمرین را در ابتدا بتوانید 1 دقیقه انجام دهید. همواره سعی کنید مدت‌زمان تمرینات را به‌مرورزمان افزایش دهید تا بتوانید شاهد پیشرفت باشید. پیشبرد تمام تلاش‌ها کلید موفقیت می‌باشد.

تمرینات غیر هوازی

تمرینات غیر هوازی به تمریناتی گفته می‌شود که بر افزایش وزن و حجم ماهیچه تمرکز دارند. برخلاف تمرینات هوازی، تمرینات غیر هوازی برای مدت کوتاهی انجام می‌شوند. برخی از انواع آن به شرح زیر می‌باشند:

·          تمرینات وزنی

·          دستگاه‌های استقامتی

·          تمریناتی نظیر شنا سوئدی، بارفیکس و …

ازآنجایی‌که هدف شما لاغری می‌باشد، شما ممکن است بپرسید که چه نیازی به انجام تمرینات غیر هوازی وجود دارد. علاوه برافزایش قدرت، تراکم استخوان، انعطاف‌پذیری و …، سه دلیل دیگری نیز وجود دارند که دو مورد از آن‌ها تأثیر مستقیمی بر روی کم شدن وزن و حفظ آن دارند.

1? فعالیت منجر به کالری سوزی می‌گردد: اگرچه تمرینات غیر هوازی دارای قدرت کالری سوزی نیستند، تمرینات غیر هوازی نظیر وزنه‌برداری نیز تأثیر چشمگیری بر روی کالری سوزی دارند. همان‌طور که می‌دانید، کالری سوزی روش اصلی لاغر شدن می‌باشد.

2? نتیجه فعالیت کالری بیشتری می‌سوزاند: تمرینات غیر هوازی منجر به افزایش قدرت می‌گردد، اما یکی از مزایای اصلی آن‌ها حجم آوردن ماهیچه می‌باشد. یکی از مزایای افزایش ماهیچه، افزایش تعداد کالری‌هایی است که بدن در حالت استراحت می‌سوزاند. موارد مربوط به BMR را به خاطر دارید؟ افزایش حجم ماهیچه منجر به افزایش BMR می‌گردد. این بدین معناست که اگر حجم ماهیچه‌های بدن افزایش داده شود، میزان کالری سوزانده شده نیز افزایش می‌یابد.

3? منجر به‌ظاهر بهتر می‌گردد: لاغری و سلامتی ازجمله اصلی‌ترین اهداف شما می‌باشند. اما آیا کسی وجود دارد که علاقه‌ای به زیبایی اندام نداشته باشد. کاهش چربی تفاوت بسیار چشمگیری در ظاهر شما ایجاد می‌کند، اما آیا می‌دانید چه عامل دیگری منجر به زیبایی می‌گردد؟ افزایش حجم ماهیچه‌ها. نیازی نیست که به یک بدن‌ساز حرفه‌ای تبدیل شوید، اما افزودن چند کیلو به حجم ماهیچه‌ها خود منجر به تمایز چشمگیری می‌گردد.

مدت و تناوب

بدون داشتن برنامه بدنسازی و همچنین عدم تمرین با حجم مناسب، شما با مشکلات متعددی درزمینه? کاهش وزن مواجه می‌شوید. برای بسیاری از ما، تمرینات قدرتی (ازجمله وزنه‌های آزاد، دستگاه‌ها یا وزن بدنمان) باید چهار بار در هفته انجام شوند. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، استراحت و بازیابی بعد از تمرین نیز ضروری می‌باشند. در انجام تمرینات هوازی، استراحت ایده خوبی است، اما در تمرینات غیر هوازی یک ضرورت می‌باشد. بنابراین میزان بیشینه تمرینات غیر هوازی باید چهار بار در هفته باشد. حداقل تعداد جلسات این دسته از تمرینات دو بار در هفته می‌باشد.

مدت‌زمان این دسته از تمرینات با توجه به ویژگی‌های متفاوت افراد متغیر می‌باشد، اما سعی کنید در هر جلسه، این تمرینات را 60 دقیقه انجام دهید.

من تمرینات وزنی را چهار بار در هفته انجام می‌دهم. روز دوشنبه به بالاتنه، سه‌شنبه به پایین‌تنه، چهارشنبه به استراحت، پنجشنبه به بالاتنه و جمعه به پایین‌تنه اختصاص داده‌شده است. روزهای شنبه و یکشنبه هیچ تمرینی انجام نمی‌دهم. اگرچه هدف من لاغری نیست، اما این دسته از تمرینات منجر به افزایش قدرت و ماهیچه‌های من می‌گردند. بنابراین، اگر قصد دارید تمرینات غیر هوازی انجام دهید، سعی کنید چهار روز در هفته را به این دسته از تمرینات اختصاص دهید.

افسانه‌ها، دروغ‌ها و سایر مواردی که باید نادیده گرفته شوند!

 

زمانی که صحبت از لاغری، رژیم غذایی، تناسب اندام و کاهش وزن به میان می‌آید، اطلاعات بسیار وجود دارند. برخی از آن‌ها نادرست هستند، بااین‌حال بسیاری از افراد به آن‌ها باور دارند. برخی از اطلاعات ارائه‌شده نیز به‌منظور فروش محصولی خاص ایجادشده‌اند. این اطلاعات منجر به سردرگمی افراد گردیده و افراد را از اقدامات صحیحی که باید انجام دهند، دور می‌کنند.

به‌منظور جلوگیری از این رویدادها، در اینجا به فهرستی از رایج‌ترین افسانه‌ها، دروغ‌ها و مواردی که باید نادیده گرفته شوند، اشاره می‌کنیم:

·          کاهش چربی در یک نقطه از بدن ممکن است: افسانه

کاهش نقطه‌ای به معنای کاهش چربی از یک نقطه از بدن می‌باشد. برای مثال، این باور که تمرینات کرانچ و دراز و نشست منجر به از بین بردن چربی شکم یا تمرینات پا برای کاهش چربی پاها و تمرینات پشت برای از بین بردن چربی‌های پشت مناسب هستند، به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد. این‌یک افسانه است و کاهش نقطه‌ای چربی، صرف‌نظر از نوع و شدت تمرین امری غیرممکن می‌باشد. شما نمی‌توانید چربی موجود در یک نقطه از بدن خود را کاهش دهید. چربی بدن همواره به‌صورت یکپارچه کاهش می‌یابد. شما می‌توانید روزانه 1000 کرانچ یا دراز و نشست را به مدت10 سال انجام دهید، اما این روند تأثیر مستقیمی بر روی میزان چربی شکمی شما نخواهد داشت.

بخوانید: (سیکس‌ پک بسازید)

اما دلیل این امر چیست؟ تمرینات بر روی ماهیچه‌ها تأثیر دارند. اگر این ماهیچه‌ها توسط لایه‌ای از چربی پوشانده شده باشند، تا زمانی که چربی‌ها به‌طور کامل از بین نرفته‌اند، در زیر چربی پنهان خواهند ماند. شما می‌توانید ماهیچه‌ها را همواره تمرین دهید. آن‌ها تقویت‌شده و رشد خواهند کرد. اما این امر تأثیری بر روی چربی‌های موجود بر روی ماهیچه‌ها نخواهد داشت. اما روش کاهش چربی چیست؟ شما در حال مطالعه راهنمای جامع لاغری هستید. چیزی که ما از آن به‌عنوان کاهش وزن یاد می‌کنیم، در اصل چربی سوزیمی‌باشد. بنابراین با رعایت قانون کلی کاهش وزن، شما می‌توانید چربی‌های خود را کاهش دهید.

هم‌زمان با لاغر شدن، میزان چربی‌های شما نیز کاهش خواهند یافت. کاهش چربی ممکن است ابتدا از پا، دست‌ها، پشت، سینه یا شکم آغاز شود. شما نمی‌توانید ترتیب کاهش چربی را تغییر دهید زیرا این امر به‌صورت ژنتیکی تعیین می‌شود. می‌توانم سؤال بعدی شما را حدس بزنم. “فکر کنم شما گفتید که تمرین منجر به لاغری می‌گردد؟” بله درست است. تمرین منجر به کالری سوزی گردیده و درنتیجه میزان کالری را کاهش می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که تمرین منجر به کاهش چربی در یک بخش از بدن نمی‌گردد.

بنابراین، بدین نتیجه می‌رسیم که کاهش نقطه‌ای امکان‌پذیر نیست. افرادی که به کاهش نقطه‌ای باور دارند، ممکن است اطلاعات کافی نداشته و یا به دنبال فروش محصولی خاص به شما هستند. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

·          خوردن غذا در اواخر شب خوب نیست: افسانه

آیا شنیده‌اید که برخی از افراد مصرف غذا بعد از ساعت 9 شب را روشی نامناسب قلمداد می‌کنند؟ حتی برخی افراد ساعات دیگری نظیر ساعت 8، 7 یا حتی 6 را به‌عنوان ساعت توقف تغذیه معرفی می‌کنند. به بخش‌های ابتدایی این مقاله مراجعه نمایید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، هیچ اطلاعاتی در مورد ساعت وجود ندارد. می‌دانید چرا؟ زیرا زمان تغذیه نقشی را در لاغری ایفا نمی‌کند. اگر تغذیه شما بیشتر باشد، وزن شما افزایش خواهد یافت. بنابراین مصرف مواد غذایی در صبح یا بعدازظهر، تأثیری بر روی لاغری ندارد. کالری بیشتر، منجر به افزایش وزن می‌گردد.

·          مصرف چربی و کربوهیدرات شما را چاق می‌کند: افسانه

مجدداً به بخش‌های ابتدایی مقاله مراجعه کنید. آیا اشاره‌ای به چربی یا کربوهیدرات شده است؟ آیا می‌دانید چرا؟ زیرا کاهش، افزایش یا پایداری وزن صرفاً به کالری‌ها مربوط می‌باشد. اگر میزان کالری موردنیاز شما 2000 کالری بوده و شما 2500 کالری استفاده کنید، وزن شما افزایش می‌یابد و منبع دریافت این کالری اهمیتی ندارد. مصرف بیش‌ازحد غذاهای سالم و غیرسالم تأثیر مشابهی بر روی افزایش وزن شما دارد. بنابراین افزایش میزان کالری دریافتی، صرف‌نظر از منبع کالری‌ها، منجر به افزایش وزن می‌گردد.

·          رژیم غذایی گریپ‌فروت/رژیم غذایی سوپ کلم: دروغ

شاید خوش‌شانس بوده و حرف‌هایی در مورد این رژیم‌های غذایی نشنیده‌اید، اما اجازه دهید اطلاعاتی در مورد آن‌ها در اختیار شما قرار دهم. این دسته از رژیم‌های غذایی مصرف بسیاری از مواد غذایی را محدود کرده و یک ماده غذایی را توصیه می‌کنند. این رژیم‌های غذایی دروغی بیش نیستند. هیچ ماده غذایی نمی‌تواند درزمینه? کاهش چربی معجزه کند. این رژیم‌های غذایی ممکن است منجر به کاهش موقت وزن گردند، اما با بازگشت به رژیم غذایی عادی، وزن ازدست‌رفته بازمی‌گردد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، رژیم غذایی محدود به یک ماده غذایی منجر به کمبود برخی از مواد غذایی در بدن می‌گردد.

·          لاغری سریع ممکن است: افسانه‌ها و دروغ

همان‌طور که پیش‌تر نیز در مورد میزان کاهش وزن ایدئال اشاره کردیم، وزن نباید به‌سرعت کاهش داده شود. ازآنجایی‌که همه افراد قصد دارند به‌سرعت وزن خود را کاهش دهند، محصولات و رژیم‌های غذایی متعددی وجود دارند که ادعای دستیابی سریع به نتایج را دارند. این‌یک دروغ است. زیرا این امر ممکن نمی‌باشد. بدن انسان نمی‌تواند به‌سرعت میزان چربی خود را کاهش دهد. همچنین هرگونه تلاش برای کاهش وزن بیش از نیم تا یک کیلو در هفته می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی گردد. بنابراین، ایده کاهش سریع وزن را فراموش کنید. این امر ممکن نبوده و نباید به‌هیچ‌عنوان به دنبال لاغری سریع باشید.

·          شما می‌توانید چربی را به ماهیچه تبدیل کنید: افسانه

این قسمت را به‌طور کوتاه و مختصر بیان می‌کنیم. چربی و ماهیچه دارای ساختار متفاوتی هستند. شما نمی‌توانید یکی از آن‌ها را به دیگری تبدیل کنید. شما می‌توانید دو و نیم کیلو چربی کاهش داده و دو و نیم کیلو به حجم ماهیچه‌های خود بیفزایید، اما تبدیل چربی به ماهیچه ممکن نمی‌باشد.

·          انجام تمرینات با تکرار بالا منجر به تناسب‌اندام و تمرینات با تکرار کم منجر به افزایش حجم می‌گردد: افسانه

بسیاری از افراد بر این باور هستند که تمرین با تعداد تکرار بالا منجر به تناسب‌اندام و زیبایی می‌گردد. این دسته از افراد معتقدند که تکرار کم نیز منجر به افزایش حجم ماهیچه‌های بدن می‌شود. این دیدگاه کاملاً نادرست است. اول‌ازهمه بیایید به بررسی معنای تناسب‌اندام بپردازیم. تناسب‌اندام به معنای داشتن اندکی ماهیچه و کمترین میزان چربی می‌باشد تا ماهیچه‌ها نمایان شوند. هرچه چربی کمتری بر روی ماهیچه‌ها قرار داشته باشد، شما تناسب‌اندام بهتری خواهید داشت. اکنون مجدداً بخش مربوط به کاهش نقطه‌ای چربی را مطالعه کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تمرینات با تکرار بالا یا پایین منجر به تناسب‌اندام شما نمی‌گردند. تمرینات بر روی ماهیچه‌های شما تأثیر داشته و منجر به سوزانده شدن چربی‌های موجود بر روی ماهیچه‌ها نمی‌گردد. اگر قصد دارید به تناسب‌اندام برسید، شما باید میزان چربی سوزی خود را افزایش دهید. بنابراین، صرف‌نظر از 5 یا 15 تکرار در انجام این تمرینات، شما نمی‌توانید به تناسب‌اندام دست‌یابید.

بخوانید: (برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه‌ای)

·          تمرین با استفاده از دستگاه‌ها منجر به تناسب‌اندام و استفاده از وزنه‌ها منجر به افزایش حجم می‌گردد: افسانه

به موارد فوق مراجعه کنید.

·          افراد نشان داده‌شده در تبلیغ از این محصول استفاده کرده‌اند: دروغ

بسیاری از تبلیغات و آگهی‌ها فردی را نشان داده و ادعا دارند که وی نیز از این محصول استفاده کرده و به این میزان از تناسب‌اندام دست‌یافته است. این افراد برای حضور در آن تبلیغ هزینه‌ای دریافت کرده‌اند. آن‌ها در تبلیغات محصولی حضور پیدا می‌کنند که پیش‌تر از وجود محصولی با آن نام مطلع نبودند. بدترین چیزی که اغلب در حین تماشای این دسته از تبلیغات برای افراد رخ می‌دهد این است که با خود می‌گویند، “این دقیقاً تناسب‌اندامی است که من به دنبال آن هستم. این محصول بدون شک تأثیرگذار خواهد بود.” این دقیقاً چیزی است که تولیدکنندگان قصد دارند رخ دهد. با استفاده از این تبلیغات، شرکت‌ها افراد را به خرید محصول خود ترغیب می‌کنند.

·          دستگاه‌های شکمی که در تلویزیون نشان داده می‌شوند، تأثیرگذار هستند: دروغ

این نیز یکی از تبلیغات بیهوده و بی‌ارزش در این صنعت می‌باشد. پنجاه نوع دستگاه برای انجام تمرینات شکمی در منزل وجود دارند که همه آن‌ها یک وجه اشتراک دارند: آن‌ها هیچ تأثیری بر روی کاهش عضلات ماهیچه ندارند. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این دستگاه‌ها برخلاف موارد ذکرشده در تبلیغ، هیچ تأثیری بر روی دستیابی به نتایج ندارند. بنابراین، چرا باید این محصولات خریداری شوند؟ اگر شما به‌صرف هزینه بیهوده علاقه دارید، خرید این محصولات ایده خوبی می‌باشد. اما باید بدانید که تمام این دستگاه‌ها بیهوده و بی‌تأثیر می‌باشند.

بخوانید: (برنامه بدنسازی چربی سوزی شکم)

ادامه دارد


[ چهارشنبه 97/7/4 ] [ 8:59 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 431736

  • sales Reproduction | خرید بک لینک دائمی