https://up.20script.ir/file/f4bc-InShot2.jpg
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی قادر روحی جناقرد کارشناس ارشد مهندسی عمران - سازه
 
قالب وبلاگ

به همین راحتی از زندگیتان لذت ببرید

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Enjoy-Life/01.jpg

لذت بردن از زندگی با پول راحت تر است اما برای لذت بردن اگرچه پول لازم است اما کافی نیست. حتی برخی پا را فراتر گذاشته اند و معتقدند برای لذت بردن از زندگی حتی پول هم لازم نیست. اگر کمی و فقط کمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را کمی بهتر کنیم بسیاری از لذت‌ها نه وقت زیادی می‌خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یک روزی که معلوم نیست کی باشد نباشیم... در کوچک‌ترین اتفاقات عظیم‌ترین تجارب بشر نهفته است. باور کنید...

در این یادداشت شما را با چند روش ارزان برای لذت بردن از زندگی آشنا می کنیم:

- بخندید:
بزرگی گفته است، "هدر رفته ترین روز، روزی است که در آن نخندیده باشید". واقعاً درست است. هیچوقت نباید آنقدر سرتان مشغول باشد که وقت برای خندیدن نداشته باشید یا آنقدر فرد جدی باشید که لبخند نزنید. درعوض، دور و بر خود را با آدم های شوخ و بامزه پر کنید تا همیشه خنده بر لبانتان باشد.

-تحسین زیبایی: هر روز ما به اشکال و مدل های مختلف با زیبایی روبه رو می شویم. واقعاً جای خجالت است که خیلی از آدم ها آنقدر به این زیبایی ها عادت می کنند که دیگر به تحسین آن نمی پردازند. توصیه ما این است که به آدم ها، گیاهان، اسباب و اثاثیه اطرافتان، ساختمان ها و ... دوباره نگاهی بیندازید و برای تحسین آن لحظه ای زمان بگذارید.

- حال یک دوست قدیمی را بپرسید: امتحانش ضرر ندارد. الان، همین الان تلفن را بردارید و به یک دوست قدیمی زنگ بزنید. به این ترتیب هر دوی شما از یک لذت ارزان زندگی لذت خواهید برد.

- هدیه های قدیمی و یادگاری ها: هدیه های قدیمی که گرفته اید نگاه کنید، عکس های خاطره انگیز هم بد نیست. یاد آوری روزهای خوش هم زیباست . از قدیم گفته اند وصف العیش نصف العیش.

- آشپزی کنید: آشپزی کردن یکی از راه هایی است که به آرامش و لذت می انجامد. اگر برای کسانی که دوستشان دارید آشپزی کنید، لذتتان را دو برابر خواهد کرد.

- با مشکلات شوخی کنید: مشکلات زندگی تمامی ندارد پس اگر با آنها شوخی کنید شادی هایتان هم تمامی نخواهد داشت . البته فراموش نکنید منظور از شوخی این نیست که خودتان را سرکوب کنید و به باد تمسخر بگیرید.

- از درخت بالا بروید اگر نبود جوی آب هم هست بر روی لبه جوی راه بروید: می خندید باور کنید لذت بخش است. اگر شک دارید امتحان کنید.

- از داشته هایتان استفاده کنید: یکی از عادت های بد برخی از ما این است که بهترین لباس ها، غذاها، تفریحات، پول ها و حتی احساساتمان را برای روز مبادا نگه می داریم. زیاد بگو دوستت دارم. از آنچه در اختیار داری استفاده کن و آن را برای روز مبادا ذخیره نکن.

- به خودتان جایزه بدهید: چرا به خودتان جایزه نمی دهید! طی یک روز عادی همه ما مطمئنا موفقیت های کوچکی به دست می آوریم. شاید بالاخره موفق شده باشید با یک مشتری سرسخت برخورد کنید، یک فروش کرده باشید، یا کسی در کارتان تحسینتان کرده باشد. البته اینها موفقیت هایی نیست که ارزش ندارد برایش مهمانی بگیرید اما چرا نباید لحظه ای را برای جشن گرفتن این موفقیت های کوچک خود اختصاص دهید؟ این تجربه را با کس دیگری درمیان بگذارید، با یک ناهار خوشمزه به خودتان پاداش بدهید و یا این که با یک شاخه گل، یک بستنی خوشمزه، یک لباس مخصوص خانه ارزان و شیک، یک بسته پفک، پاستیل و .... از خودتان قدردانی کنید.

 

- تشکر کنید: هر روز افراد زیادی به ما محبت می کنند. قدر دانی و تشکر از آنها نه تنها خستگی را از تن ایشان به در می کند باعث لذت و شادی خود شما هم می شود.

- موقع پیاده شدن از تاکسی از راننده تشکر کنید.

- از همکارتان به خاطر همکاری و همراهی تشکر کنید.

- از رئیستان بابت کار خوبی که برایتان انجام داده تشکر کنید.

- از مادر یا همسرتان به خاطر غذای خوشمزه تشکر کنید.

- از خدا تشکر کنید.

- دیدن فیلم و خواندن رمان های جذاب،شعر خواندن را هم امتحان کنید: این تفریحی است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. تفریحی که ثروتمندان و فقرا در آن شریک اند. اما هر کدام به وسع و سطح سواد و درک هنری خودشان.

- به پارک و دل طبیعت بروید: طبیعت مسکنی بسیار قوی برای استرس و فشارهای زندگی مدرن است. خوردن ناهار در پارک، سر زدن به گلخانه ها یا تماشای غروب خورشید چند ایده ساده برای لذت بردن از طبیعت است.

یکی از بهترین سرگرمی های روزهای گرم سال این است که شام را بردارید و به همراه اعضای خانواده به نزدیک ترین پارک محل بروید.

 

- با بچه ها رفاقت کنید: دوستی با بچه ها کودک درونتان را هر چند در خواب عمیق باشد بیدار می کند و به یادتان می آورد که وقتی نوزاد بودید روزی 300 بار می خندیدید اما این روز ها هفته ای یک لبخند می زنید!

- به دیگران کمک کنید:
هر کاری از دستتان بر می آید برای اطرافیانتان انجام دهید. لازم نیست پول خرج کنید شنیدن درد دل یک دوست، همکار و یا همسفر اتوبوس، حمل کردن خرید های یک فرد مسن و .... هرچه از دستتان برمی آید. لذت کمک کردن به دیگران را ازخودتان نگیرید.

- محیط اطرافتان را مرتب کنید: اگر بیرون خود را مرتب کنید درونتان هم مرتب می شود. اتاق، محل کار، راه پله های ساختمان، کوچه و ماشینتان را تمیز کنید و بعد از اتمام کار از تمیزی لذت ببرید.

- به صبحها و شبهایتان، دوباره فکر کنید: آیا روزهایتان همیشه در عجله برای بیرون زدن از خانه است؟ آیا شب ها فقط تلویزیون را خاموش می کنید و به رختخواب می روید؟ تنظیم یک برنامه برای روزها و شب ها بسیار فایده بخش است. مثلاً صبحها تنظیم کنید که یک ساعت زودتر بیدار شوید و آن زمان را برای کار کردن روی خودتان بگذرانید، مثلاً کتاب خواندن، چیز نوشتن یا ورزش کردن. شب ها هم قبل از رفتن به رختخواب زمانی را به این فکر کنید که روزتان را چگونه گذراندید.


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 7:16 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

سازه های مهندسی جالب در دنیا


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

مهندسان و معماران گاه پروژه های بزرگی خلق می کنند که ساخت آنها در نگاه نخست غیر ممکن و یا بسیار سخت به نظر می رسد، اما وقتی توان مهندسی، هنر و ایده معماری و کار فیزیکی کارگران و البته تکنولوژی و فناوری به همراه سرمایه در یکجا جمع شوند، بسیاری از نا ممکن ها ممکن می شوند.

تصاویر زیر از چهار گوشه کنار جهان است و پروژه های مهندسی و معماری بزرگ و جالب را نشان می دهد که تلفیقی از معیارهای برشمرده شده فوق است:

 

 

قرقره عظیمی که کابل های زیر اقیانوسی را با آن می کشند
 


یک پل دایره ای در محله ای در شانگهای چین

 

ترمینال شماره 3 فرودگاه بین المللی کپنهاگ که به شکل هواپیماهای کاغذی که بسیاری از ما در دوران کودکی تجربه ساخت آن را داشته ایم، ساخته شده است

 

 

 

پل راه آهن مارپیچی در سوییس
 

  سازه پی متعلق به 127 سال پیش در ساختمان معبدی در ایالت یوتا آمریکا

 

یک پل هشت مایلی روی آب در جزایر پرنس ادواردز



 
 

پل های شهری روی کانال آب در شیکاگو

 

ایستگاه قطار شهر گوانگژو چین

 

فرودگاه بین المللی اورلاندو در آمریکا

 

اتوبان ها و پل های عظیم و تو در تو در لس آنجلس کالیفرنیا

 

یک آسانسور برای جابجایی قایق ها و کشتی ها در اسکاتلند انگلیس

 

پلی عظیم روی رود "سیدو" در هوبی چین



 


[ شنبه 92/11/19 ] [ 7:15 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
 

تصاویری که در ادامه این مطلب خواهید دید  از زیباترین شگفتی های طبیعت است که نگاه هر بیننده را به خود خیره می کند. با دیدن آنها تنها چیزی که می توان گفت، حمد خداوندگار بزرگی و پدیدآورنده این همه زیبایی است.



1. دریاچه پنج گل
دره جیوژایگو - چین

 

 دره جیوژایگو یا پارک ملی جیوژایگو به مساحت 72 هزار هکتار در شمال سیچوان و درجنوب غربی چین است.دره جیوژایگو یکی از مناطق حفاظت شده‌ و دارای چندین آبشار و دریاچه است. حدود 140 گونه پرنده و نیز شماری از گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر انقراض در این دره وجود دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به بز کوهی سیچوان و پاندای بزرگ اشاره کرد. این منطقه در سال 1992 میلادی به عنوان مکانی طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
 


2. نورافشانی پلانکتون ها
لمبوک، بالی، اندونزی

 

 

لمبوک نام جزیره ای است که در ایالت های غربی اندونزی واقع شده است.
 


3. دماغه Laguna
بولیوی

 

  بولیوی کشوری محصور در خشکی، در مرکز آمریکای جنوبی است. پایتخت آن به طور رسمی و در قانون اساسی شهر سوکره ذکر شده اما دولت این کشور در شهر لاپاز مستقر است. جمعیت بولیوی 10 میلیون نفر و زبان‌های رسمی آن اسپانیایی، کچوآ، آیمارا و 34 زبان دیگر بومی است.
 


4. شفق شمالی
Kautokeino، لاپلند، نروژ

 

 لاپ‌لَند، نام منطقه‌ای در اروپای شمالی است و بیشتر آن در مدار قطبی شمال واقع شده است. این منطقه، نواحی شمالی نروژ، سوئد و فنلاند را در بر گرفته و تا شبه‌جزیره کولا در روسیه امتداد می‌یابد. لاپ‌لند از سمت غرب، توسط دریای نروژ، از شمال به‌وسیله دریای بارنتز و از شرق توسط دریای سفید، احاطه شده است. این منطقه به خاطر اقوام شمال اسکاندیناوی که به «لاپ» معروفند و به طور پراکنده برای چند هزار سال در آن ساکن هستند، لاپلند نامیده شده است. این منطقه، محل زیست صدها هزار راس گوزن شمالی است.
 


5. سرخ خیزاب
کانال هود، Puget Sound، واشنگتن

 

 Puget Sound در ایالت واشنگتن، خلیجی در اقیانوس آرام و بخشی از دریای سالیش است.
 


6.مرداب آبی‌
Grindavík، ایسلند

 

 Grindavík نام یک روستای ماهیگیری در شبه جزیره Reykjanes در جنوب غربی ایسلند است. مرداب آبی نیز چشمه معدنی آب‌گرم در گدازه‌های آتشفشانی است. آب فوق‌العاده داغ آن از نزدیک جریان‌های گدازه‌ای از زمین بیرون می ریزد و در مسیرش توربین‌های تولید برق را به کار می‌اندازد. آب‌تنی در آب گرم این مرداب برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار موثر است. شنا در آن در تمام طول سال و مخصوصا در زمان یخ‌بندان بسیار لذت بخش است.
 


7. مزرعه لاله
هلند، میان Sassenheim و Lisse

 

 هلند از سال 1637 میلادی وارد تجارت گل لاله با سایر ممالک شد. با کشت انواع و اقسام متنوع از این گل که از دسته سوسنیان است، کار را به جایی رسانده اند که هر ساله جشنواره جهانی گل لاله در این کشور برگزار می شود.
 


8. صحرای شن های سفید
آلاموگوردو، نیومکزیکو

 

 این صحرای فوق العاده در 25 کیلومتری جنوب غربی آلاموگوردو در مکزیکوسیتی قرار گرفته است.
 


9. دریاچه صورتی
سنگال

 

رنگ صورتی این دریاچه به دلیل جلبک های سالینا کف دریاچه است. تابش نور خورشید روی آن نیز باعث صورتی دیده شدن آب می شود.
 


10. استخر نیلوفر
پارک ملی یلواستون، ایالت وایومینگ

  

استخر نیلوفر، یک چشمه آب‌گرم در پارک ملی یلواستون در ایالت متحده آمریکا است.
 


11. شن های صورتی ساحل
Eleuthera، جزیره هاربور، باهاما

 

 این ساحل برای شن  های صورتی ساحل که در قسمت شرقی جزیره قرار دارند، شهرت جهانی دارد. جزیره هاربور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری باهاما به شمار می رود و آمریکایی ها بسیاری در فصل گرما به آنجا سفر می کنند.
 


12. کوه های رنگارنگ و زیبا
ایالت گانسو، چین

 

 گانسو یکی از استان‌های کشور چین است. این استان در شمال این کشور قرار گرفته و دارای مرز کوتاهی با کشور مغولستان است. مرکز آن نیز لانژو است. کوه های جالب این منطقه آدم را یاد ادویه های هفت رنگی می اندازد که در عطاری ها وجود دارند.
 


13. دریاچه نمک Salar de Uyuni
بولیوی

 

سالاردو ییونی، بزرگ‌ترین کویر نمک دنیا است که در نزدیکی رشته ‌کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده‌است. این دشت پوشیده از نمک در ارتفاع 3565 متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد و وسعت آن 10?582 کیلومتر مربع است.



14. آنتلوپ کنیون
آریزونا

 

  آنتلوپ کنیون پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک شامل صخره‌هایی دیدنی است که توسط آب و هوا در طول سالیان به گونه‌ای غریب فرسایش یافته و در ساعاتی مخصوص از روز خالق مناظری با نورپردازی‌های نایاب می‌شوند.




[ شنبه 92/11/19 ] [ 7:14 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
[ شنبه 92/11/19 ] [ 7:12 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

 

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

در بیشتر مطالب گردشگری سایت ها از زیبایی های دنیا حرف می زنند، غافل از اینکه که کشور خودمان نمادی از بهشت روی زمین است. همه جای ایران شگفتی ها و زیبایی های بی نظیر دارد که تا از نزدیک آنها را مشاهده نکنید، باور نمی کنید چه نعمت هایی در ایران هست و ما بی خبر.

بنابراین، تصمیم گرفتیم تعدادی از جاده های زیبای کشور را معرفی کنیم که گذر از میان آنها خاطره به یادماندنی برای هر گردشگری بر جای می گذارد.

جاده چالوس

جاده چالوس نه تنها در ایران که در جهان نیز به عنوان یکی از زیباترین جاده های دنیا شناخته می شود. در برخی از معتبرترین سایت های انگلیسی‌زبان می تواند نام جاده چالوس را در میان 10 جاده زیبای دنیا مشاهده کرد. این جاده که یکی از پاتوق های آخر هفته بچه های تهران و کرج است، همه نعمت های یک جاده را با هم دارد: آبشار، جنگل، باغ میوه، رودخانه، تپه کوه های بلند و آب و هوای دلپذیر.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/01.jpg
 


خوب است بدانید این جاده بیش از 80 سال قدمت دارد و پیچ و خم های آن برای خیلی ها خاطره های زیبا ساخته اند.

جاده هراز

تقریبا همه، می دانیم این جاده چقدر زیباست. اما جدا از زیبایی های کنار جاده، اگر کمی به فرعی ها هم بروید مکان های زیباتری خواهید دید. به طور مثال، می توان به دره گل زرد،‌ آبشار ملک بهمن، آبگرم لاریجان، منظریه،‌ استله سر،‌ آبگرم بایجان و اسک اشاره کرد.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/02.jpg
 


گردنه حیران

گردنه حیران در مسیر راه ارتباطی آستارا - اردبیل قرار گرفته ‌است. این گردنه، از یک طرف به کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه‌ و از طرف دیگر به دره‌ای نه چندان عمیق مشرف است. از میان این دره رود آقچای عبور می‌کند که مرز میان استان گیلان ایران و کشور آذربایجان است.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/03.jpg
 


این گردنه در بیشتر زمان ها در زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره‌ها و کوهپایه‌های آن، پوشیده از گل‌ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند. این گردنه حدود 1500 متر از سطح دریا فاصله دارد. علت اصلی مه تقریبا دائمی گردنه حیران، رطوبت دریای خزر است، نه ارتفاع زیاد.

جاده اسالم به خلخال

یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران، جاده اسالم به خلخال است.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/04.jpg
 


کرند غرب ـ بابایادگار

جاده‌های کوهستانی استان کرمانشاه با طبیعت متفاوتی که پیش روی گردشگران قرار می‌دهد از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران به شمار می‌آیند. یکی از بکرترین آنها خروجی بابایادگار از جاده کرند غرب به سرپل ذهاب است. دو طرف جاده جنگل‌های بلوط و تپه‌های سبز و زرد نگاهتان را مجذوب و سرگردان می‌کند و دیواره‌های سنگی عجیبی که گهگاه اطرافتان می‌بینید شکلی اسطوره‌ای به جاده می‌دهند. چسبیده به جاده بابایادگار آبشار گمنام، اما بی‌مانند ریجاب را هم می‌توانید ببینید که ارتفاع آن بیش از 150 متر تخمین‌زده می‌شود.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/05.jpg
 


جاده شهداد نهبندان

زیباترین جاده کویری ایران، جاده شهداد به نهبندان است. سالانه بر شمار گردشگرانی که برای دیدن کویر زیبای شهداد، به این جاده می آیند، افزوده می‌شود. گذر جاده از میان بزرگترین عارضه‌های کلوخی جهان معروف به «کلوت‌های شهداد» که گردشگران از آن به عنوان قصرهای «جن و پری» نام برده‌اند از ویژگی های منحصر به فرد این جاده است. از سوی دیگر برآمدن خورشید از شرق و تابیدن آفتاب بر شن‌های طلایی کویر و تماشای غروب بی‌آنکه مانعی از چشمانت حتی ثانیه‌ای از پشت کوه رفتن خورشید را بگیرد و نشستن ستاره‌هایی که همه زمان‌ها برای شمردن آنها کم است بر آسمان کویر جاذبه‌هایی است که هر فردی را به کویر می‌خواند.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/06.jpg
 


جاده ساحلی چابهار، بریس

جاده ساحلی چابهار-بریس تنها یک جاده کنار دریا نیست بلکه راهی برای پیوند دریا و چند جاذبه ی طبیعی دیگر است. سواحل صخره ای، تالاب لیپار، کوه های مینیاتوری، درخت انجیر معابد، جنگل حرا و فرش خزه و جلبک از جاذبه های این جاده هستند.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/07.jpg
 


درخت انجیر معابد، حدود چند ده متر قطر و تاجی در بالای خود دارد. میوه های آن نیز به شکل انجیر هستند. در میان درختان جنگل حرا نیز پرندگان بسیاری مانند فلامینگو، عقاب، مرغ ماهی خوار را می توانید مشاهده کنید که روی این درختان لانه دارند. ساحل بکر و دریای چابهار در جاده ساحلی نیز از دیگر زیبایی های آن هستند.

جاده زنجان به منجیل

از کیلومتر 15 اتوبان زنجان – قزوین، جاده ای به سمت شمال منشعب می شود که پس از ورود به آن می توانید از زیبایی ها لذت ببرید. این جاده پیچ های بسیاری دارد و در مرز استان زنجان و گیلان، نمای دریاچه سد منجیل بسیار زیبا و دیدنی است.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/08.jpg
 


طبس ـ خور و بیابانک

جاده‌های کویری فقط به دلیل بافت بیابانی اطرافشان زیبا نیستند؛ اگر در یک غروب زمستانی یا حتی پاییز در جاده طبس به خور و بیابانک حرکت کنید، احساس می کنید جاده از میان دریا می‌گذرد. بازتاب نور در دوسوی جاده، دریایی را پیش چشمان بیننده ترسیم می‌کند که دریا نیست، اما تا آن را لمس نکنید باور نخواهید کرد که فقط نمک سراسر چشم‌اندازتان را فراگرفته است. دیدنی‌هایی همچون تل‌ماسه‌ها، قلعه‌های اسماعیلی، درختان کهنسال و سدهای تاریخی ‌که به این و هم شگفت‌انگیز اضافه کنید، دلایل کافی برای سفر به طبس را خواهید یافت.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/09.jpg
 


هجیج ـ اورامانات

اگر جاده پاوه تا هجیج را تا انتها بروید با مناظر بکر و بدیعی از رودخانه پرآب سیروان، آبشارها و چشمه‌های گوناگون روبه‌رو می‌شوید. عرض کم، ریزش هر از گاه کوه، شیب تند و طرح هندسی عجیب این جاده نیز هیجانی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند. در برخی نقاط جاده، باغ‌های سرسبز و در نقاط مرتفع چند‌متر برف؛ تنوع آب و هوایی بی‌مانند این جاده هستند.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/10.jpg
 


سراوان ـ فومن

این بار که از جاده رشت به شمال کشور می‌روید نرسیده به رشت جاده دست‌چپتان را که به فومن می‌رود انتخاب کنید. جدای از سرسبزی بی‌همتا و بکرش، اگر پاییز یا زمستان و بویژه در ساعات اولیه صبح به این جاده برسید، با دیدن مه صبحگاهی که بر رنگ قهوه‌ای مات درختان در زمینه آبی آسمان نشسته، رویایی در بیداری را تجربه می‌کنید.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/11.jpg
 


جم ـ فیروزآباد

جاده جم به فیروزآباد که مرکز استان فارس به عسلویه در کرانه خلیج فارس را بسیار نزدیک کرده است، از جاده‌های بسیار دیدنی جنوب کشور است. در آغاز، جاده‌ای کوهستانی با شکل‌های خیالی و شگفت‌انگیز دو طرف جاده را گرفته است، اما هرچه بیشتر وارد استان فارس می‌شوید جاده سبزتر و طبیعت شگفت‌انگیزتر می‌شود.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/12.jpg
 


جندق ـ معلمان

اگر به تصاویر شگفت‌انگیز، وهم‌آلود و زیبای کویری علاقه‌مندید، جاده جندق به معلمان را از دست ندهید. این جاده از قلب کویر مرکزی ایران می‌گذرد و جنوب و شمال آن را به هم وصل می‌کند. به احتمال زیاد در طول جاده تنها خواهید بود و هنگام طی مسافت حدود 200 کیلومتری این جاده انواع بافت‌های عجیب و غریب کویری را مشاهده خواهید کرد.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/13.jpg
 


جاده عباس آباد – کلاردشت

به احتمال زیاد از میان جنگل بسیار زیبای عباس آباد گذشته اید. جاده ای بسیار سرسبز و زیبا با درختان کهنسال و رستوران ها و سفره خانه های متعدد که در طول مسیر عباس آباد به کلاردشت گسترده هستند. این جنگل به اندازه ای زیبا است که اگر هر روز هم از آن عبور کنید، باز چشم اندازهای آن نگاهتان را پر می کنند و باز از زیبایی هایش لذت می برید.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/14.jpg
 


نوار مرزی ارس- جلفا

یکی دیگر از جاده های زیبای ایران در شمال غربی و در امتداد رود ارس قرار دارد. این جاده که به موازات ارس از منطقه ارسباران شروع و در جلفا تمام می شود، زیبایی های بسیاری در خود دارد. در طول مسیر این جاده، از یک طرف جنگل ها و کوه های سرسبز را می توانید مشاهده کنید و از طرف دیگر، رود ارس و خانه های روستایی و البته خالی از سکنه  کشور همسایه را. جاده های آن طرف که برای کشورهای ارمنستان و منطقه مستقل نخجوان هستند را می توانید بسیار آسان ببینید و تنها فاصله با آنها، یک رود است.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Roads-Iran/15.jpg
 

[ شنبه 92/11/19 ] [ 7:8 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

ساعت ، حداقل زمانی است که هر یک از ما در محیط کار سپری می کنیم به عبارت روشن تر بخشی از زندگی ما در محیط کار و در کنار همکارانمان می گذرد. پس کار و پیشه ما علاوه بر منبع در آمد مشخص کننده سبک زندگی مان هم هست.

درخشش و موفقیت در محل کار، هم در عرصه اجتماعی اهمیت دارد و هم در پذیرش اجتماعی مان تاثیر گذار است در این گزارش به شما می آموزیم که چطور در محیط کار بدرخشید و علاوه بر هماهنگی و زندگی مسالمت آمیز با همکارانتان بتوانید به پیشرفت های شغلی هم دست یابید.

1. از آنچه در شرکت می گذرد مطلع باشید
در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات مشهور است خیلی زشت است که در جایی مشغول کار باشید و از آنچه در شرکت می گذرد مطلع نباشید.

هر کامندی باید از نحوه انجام امور و پروسه کار ها در سازمانی که در آن کار می کند مطلع باشد حتی اگر به طور مستقیم با کارش در ارتباط نباشد.

2. چارت سازمانی خاص خودتان داشته باشید
در هر شرکت و مجموعه ای یک سری شبکه روابط آشکار و رسمی و یک سری روابط نانوشته و تاثیر گذار وجود دارد سعی کنید افراد مهم و تاثیر گذار شرکتتان را بشناسید و بدانید سرنخ هر کاری دست چه کسی است!

3. وامدار فرد یا گروهی نباشید
سعی کنید بیش از اندازه به گروه یا فرد خاصی وابسته نشوید در هر شرکتی بخش های مختلفی فعالیت می کنند و برخی کارکنان سازمان بیشتر از سایرین با یکدیگر صمیمیت دارند شما سعی کنید با همه در ارتباط باشید اما به هیچ کدام بیش از اندازه وابسته و وامدار نشوید.

4. رگ های حیاتی شرکت را بشناسید
هر سازمانی یک سری پروژه ها و فعالیت های ویژه و بعضا محرمانه دارد که منبع اصلی درآمد آن مجموعه به حساب می آید. سعی کنید شریان های اصلی فعالیت های شرکت و پروژه های مهم و اینکه در چه مرحله ای هستند را به خوبی بشناسید.

5.معقول باشید
سعی کنید تصویری درست از خودتان و شخصیتتان را در بین همکاران جا بیاندازید. کسی که در پی به ثمر رساندن امور است ،هیچ کاری را سر سری انجام نمی دهد و سعی می کند جایگاه خودش و همکارانش را ارتقا بخشد.

6. دیگران را در جریان امور بگذارید
آنچه در دست دارید و مشغول انجام آن هستید به سایر همکارانتان معرفی کنید سعی کنید ضمن استفاده از نظرات سازنده آنها در جمع احساس مشارکت و همکاری به وجود آورید.

7. باهمه سازگار باشید
سازگاری به معنای نقش بازی کردن، تبدیل شدن به شخص دیگری نیست بلکه مقصود این است که انعطاف داشته باشید و با همه رفتار محترمانه ای داشته باشید به تک تک همکارانتان جدا از موقعیت شغلی شان، سطح اجتماعی و ارتباطاتشان احترام بگذارید.

8. رازدار باشید
در طی روز حرف ها و رازهای مختلفی ممکن است به گوش شما برسند بهتر است در اینچنین مواردی رازدار باشید و به عرصه ای که مربوط به حرفه شما ست وارد شوید اما دیدگاه های شخصی خودتان را در آن دخیل نکنید.

9. انتظارات معقول داشته باشید
همیشه برای در خواست هایی به اتاق رئیس بروید که قابل اجرا باشند و در جاهایی صحبت کنید که حرف شماتاثیر گذار باشد در غیر اینصورت مثل رادیویی خواهید شد که همیشه روشن است اما کسی به آن گوش نمی دهد!!

10. صادق باشید
همیشه بابت چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شوند از همکارانتان سپاسگذاری کنید. وقتی از رفتار و یاتصمیم خاصی از سوی آنها ناراحت می شوید بلافاصله ابراز کنید به این ترتیب سعی کنید همیشه صادق باشید تا اطمینان مردم به شما بیشتر شود.
منبع:بانکی


[ پنج شنبه 92/11/17 ] [ 11:21 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

 

 

معمولا گفته می شود وقتی سن بالا میرود تمایل به ازدواج کردن نیز کاهش پیدا میکند, مثلا یک زن 50ساله تمایل کمتری برای ازدواج نسبت به یک زن22ساله دارد. حالا فرض کنید یک زن 107ساله که تمام عمر از ازدواج کردن می ترسید حالا تصمیم گرفته است که ازدواج کند!!

خورشید,خورشید تقلبی,خورشید تقلبی چینی,خورشید چینی,انسان,عکس یادگاری,کالاهای تقلبی,جنس های قلابی چینی,آلودگی هوا,طلوع و غروب خورشید

بله یک زن 107ساله چینی که تمام عمرش از داشتن شوهر می ترسید, حالا تصمیم دارد که ازدواج کند! او می گوید در کودکی شاهد رفتار بسیار بد عمویش با همسرش (یعنی زن عمویش) بوده و می دیده که عمویش چگونه همسرش را کتک می زند و بخاطر همین مسئله هیچگاه دوست نداشته که ازدواج کند.
اما الان شرایط عوض شده و تصمیم دارد ازدواج کند و تنها شرط وی این است که داماد بیش از 100سال سن داشته باشد!

زن 107 ساله ای که میخواهد برای اولین بار ازدواج کند + عکس,همسر عمر شوهر سن بالا زن 107ساله چینی زن 107 ساله داماد تمایل به ازدواج کردن ازدواج


[ پنج شنبه 92/11/17 ] [ 11:15 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]



[ پنج شنبه 92/11/17 ] [ 7:19 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]


اگر هر کدام از عکس ها باز نشدند روی آن عکس
رایت کلیک کنید و گزینه Show Picture را انتخاب نمایید.

این آبشار سرخ‌رنگ در سال 1911 کشف شده، اما
دلیل سرخ بودن آب آن به تازگی آشکار شده ‌است.

براساس گزارش فاکس‌نیوز،‌ این آبشار که به دلیل رنگ سرخش به آبشار خون شهرت دارد، از ارتفاعی به بلندی ساختمانی پنج‌طبقه از بالای صفحه یخی تایلور به درون دریاچه‌ای به نام بونی می‌ریزد و رنگ سرخ آن،‌ نمای این آبشار را در میان صفحه یخی به رد زخمی باریک تبدیل کرده است.

در ابتدا تصور این بود که جلبک‌ها عامل سرخی آب آن هستند. سپس آهن عامل اصلی سرخی آب آبشار خون شناخته شد،‌ اما داستان سرخی این آبشار داستانی گیج‌کننده‌تر دارد: درحدود دو میلیون سال پیش صفحات یخی در شرق آنتراکتیکا دریاچه‌های نمکی را پوشش داده بودند و کپسول آبی زمانداری را در عمق 396 متری از سطح زمین ایجاد کرده ‌بودند.

آب این دریاچه‌ها بسیار شورتر از آن بود که یخ بزند، هیچ تماسی با هوا نداشت و بدون اکسیژن بود. زمانی که این آب منفذی برای نفوذ به سطح صفحه یخی را به دست آورد، آب آهن‌دار سرانجام به اکسیژن دست یافته و دچار زنگ‌زدگی شد، به این شکل آب این آبشار به رنگ سرخ درآمد.



[ پنج شنبه 92/11/17 ] [ 7:18 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

 

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_01.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_02.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_03.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_04.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_05.jpg

 

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_06.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_07.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_08.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_09.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_10.jpg

 

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_11.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_12.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_13.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_14.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_15.jpg

 

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_16.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_17.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_18.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_19.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_20.jpg

 

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_21.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_22.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_23.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_24.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_25.jpg

 

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_26.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_27.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_28.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_29.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_30.jpg

 

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_31.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_32.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_33.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_34.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_35.jpg

 

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_36.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_37.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_38.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_39.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_41.jpg

 

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_42.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_43.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_44.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_45.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Gozaresh-Barf/iran_snowstorm_40.jpg

 

[ پنج شنبه 92/11/17 ] [ 7:15 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 432126

  • sales Reproduction | خرید بک لینک دائمی