https://up.20script.ir/file/f4bc-InShot2.jpg
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی قادر روحی جناقرد کارشناس ارشد مهندسی عمران - سازه
 
قالب وبلاگ
[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 9:42 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
 

اسرائیلی ها چگونه از ایران فرار کردند؟

 

عصر ایران - کابینه اسرائیل به تازگی برخی از اسناد محرمانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مربوط به سال های منتهی به انقلاب 57 ایران را از وضعیت سری خارج و منتشر کرد.

دولت شاه با اسرائیل روابط عادی داشت و ایران در آن مقطع، اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناخت. رژیم صهیونیستی نیز در خیابان کاخ تهران (خیابان فلسطین فعلی) سفارت داشت. پس از پیروزی انقلاب، سفارت اسرائیل در تهران به سازمان آزادیبخش فلسطین به رهبری یاسر عرفات واگذار شد.

ساختمان سفارت اسرائیل در تهران پس از تخلیه

اسرائیلی ها چگونه از ایران فرار کردند؟

قبل از انقلاب، دولت شاه، سازمان آزادیبخش فلسطین را به رسمیت نمی شناخت به همین دلیل فلسطین در تهران سفارت نداشت.

این اسناد تازه فاش شده رژیم صهیونیستی به آخرین روزهای حضور کادر وزارت خارجه این رژیم در ایران و مکاتبات میان تل آویو و تهران برای خروج کارکنان سفارت اسرائیل از ایران می پردازد.

اولین اشاره سفارت اسرائیل به نام آیت الله خمینی

در یکی از این اسناد به تاریخ 9 ژوئن 1963 (19 خرداد 1341) درباره تظاهرات علیه شاه وبه دنبال آن اصلاحات دولت گزارشی از سفارت اسرائیل در تهران تهیه و به تل آویو ارسال شده است. در این نامه توضیح داده شده است در تظاهرات ضدشاه از دست نوشته ها و تابلوهایی ضداسرائیلی استفاده شده و شخصیت اصلی در سازماندهی و برگزاری این تظاهرات، فردی به نام (آیت الله) خمینی است.

در اواخر نوامبر همان سال نیز و پس از آزادی آیت الله خمینی از زندان و بازگشت وی به قم، سفارت اسرائیل در تهران در نامه ای به وزارت خارجه این رژیم گزارش داد: (آیت الله) خمینی پس از خروج از زندان همبستگی زیادی را از سوی مردم ... به ویژه در میان بازار و شهرهای مقدس کسب کرد. (آیت الله) خمینی به قهرمان تبدیل شده است زیرا موفق شد شروط خود را به مقامات تحمیل کند. نخست وزیر ضعیف و ترسو تلاش کرد با استفاده از همه راه ها به (آیت الله خمینی) نزدیک و او را خنثی کند.

به همراه این گزارش، ترجمه یکی از بیانیه های آیت الله خمینی نیز ارسال شد. در این بیانیه مقامات شاه به فروش ایران به امپریالیسم آمریکا متهم شده بودند.

پس از آنکه آیت الله خمینی به عراق تبعید شدند ارسال گزارش های سفارت اسرائیل در تهران به تل آویو درباره ایشان متوقف شد. این روند تا چند ماه قبل از پیروزی انقلاب 57 ادامه داشت.

در این مدت روابط تهران و تل آویو به شدت نزدیک شده بود و دو طرف درباره فروش نفت خام و مدیریت شورش های کردستان عراق همکاری داشتند.

ساختمان سفارت اسرائیل در تهران پس از تخلیه

اسرائیلی ها چگونه از ایران فرار کردند؟

سفیر اسرائیل: شاه رفتنی است

در ژوئن 1978 (خرداد – تیر 1357) به دنبال تظاهرات روزانه علیه شاه، "اوری لوبرانی" سفیر وقت اسرائیل در تهران گزارشی را به موشه دایان وزیر خارجه وقت این رژیم درباره وضعیت ایران می نویسد. او برآورد می کند شاه در 5 سال آینده سقوط خواهد کرد.

سفیر وقت اسرائیل می نویسد: "هیجان مردمی که ما شاهد آن هستیم ناشی از عدم رضایت بخش های مختلف جامعه ایران از کارمندان عالی رتبه تا عموم ملت است. روند بدون بازگشت تزلزل جایگاه شاه آغاز شده است. این روند در نهایت منجر به سقوط شاه و تغییر دموکراتیک در نمای حکومت ایران می شود."

درباره روابط میان تهران و تل آویو نیز سفیر اسرائیل نوشته بود: تبعات سقوط شاه (برای رژیم صهیونیستی) خطرناک است. ضرر این روند به تغذیه اسرائیل از نفت ایران، روابط بازرگانی میان دو طرف و طرح های امنیتی مشترک می رسد. علاوه بر این، جامعه یهودیان در ایران مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

سفیر اسرائیل در نامه دیگری به وزارت خارجه این رژیم شرح دیدارش با فرمانده وقت پلیس تهران به نام "جعفری" را بیان می کند و می گوید: جعفری معتقد است حکومت شاه در آستانه فروپاشی است. جعفری گفت که شخصا به فرمانده پلیس کشور فشار می آورد تا گزارش واقعی را به شاه ارائه کند اما او از این اقدام می ترسد.

اسرائیلی ها چگونه از ایران فرار کردند؟

اسرائیلی ها چگونه از ایران فرار کردند؟

در سپتامبر 1978 (شهریور - مهر 1357) سفیر اسرائیل که در آخرین ماه های فعالیت در تهران قرار داشت با شاه دیدار کرد. او در گزارشی درباره این دیدار می نویسد: شاه افسرده است. او به سختی لبخندی بر روی لب داشت. وی عصبی و ذهن فراری داشت. از او پرسیدم تحولات فعلی را چگونه می بیند؟ شاه با بالا انداختن شانه هایش جواب داد. او ایده شفافی نداشت.

وی افزود: شاه گفت مهم است که آمریکایی ها واقعیت وضعیت اینجا را درک کنند. باید به روس بگویند که دستان خود را از ایران بردارند. باید به آنها این مسئله را توضیح بدهید.

سفیر اسرائیل اضافه کرد: شاه همان فردی نبود که می شناختیم. او نسبت به آینده اطمینان نداشت. آنچه بسیار نگران کننده است این احساس است که شاه به مانند مردی است که تسلیم قضا و قدر شده است.

سند دیگری هم با عنوان "خیلی سری" نشان می دهد قدرت امام خمینی و تاثیر منفی آن بر روابط ایران و اسرائیل چگونه افزایش یافت.

سفیر اسرائیل در این گزارش می نویسد: سخنان رهبر دینی (امام) خمینی درباره موضوع اسرائیل در برهه زمانی اخیر به شدت سختگیرانه شده است. او معتقد است نظامیان اسرائیلی به شاه کمک می کنند. اسرائیلی ها به ایران می آیند تا جایگزین کارگران اعتصابی صنعت نفت شوند. به همین دلیل خون آنها مباح است.

اسرائیلی ها چگونه از ایران فرار کردند؟

تخلیه سفارت اسرائیل در تهران

با بازگشت امام خمینی از تبعید به ایران در روز 12 بهمن 1357 سفارت اسرائیل نامه ای به تل آویو ارسال کرد و نوشت: " (امام) خمینی صبح امروز وارد تهران شد. 500 هزار تا دو میلیون نفر برای استقبال از او حاضر بودند. حملات علیه خارجی ها و در راس آنها آمریکا و اسرائیل با هدف فشار به ترک ایران ادامه دارد. باید احتمال داد شرکت هواپیمایی اسرائیل (ال عال) به زودی مجبور به توقف پروازهایش به تهران شود. تقریبا مطمئن هستیم که به روزی قوانین اسلامی با تندرویی اعمال خواهد شد."

پس از آن، گزارش دیگری از سفارت اسرائیل ارسال و در آن، حمله به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در تهران شرح داده شد.

سفیر اسرائیل در تهران می نویسد: اطلاع می دهیم خبر حمله ای که صبح امروز خبرگزاری ها آن را منتشر کردند و گفتند که ساختمان دفتر نمایندگی بازرگانی اسرائیل مورد حمله قرار گرفت شامل سفارت و سالن استقبال آن نیز بود. در این حمله، کسی زخمی نشد.

پس از آن، وزارت خارجه اسرائیل نامه ای را به سفارت این رژیم در تهران با عنوان "فراری دادن افراد ما از ایران" ارسال کرد و در آن فعالیت ها و تلاش ها برای فرار کارکنان سفارت اسرائیل از ایران شرح داده شد.

در این نامه آمده است: سفارت آمریکا در تهران دستوراتی را دریافت کرده است تا هر آنچه در توان دارد برای کمک به فراری دادن کارکنان سفارت اسرائیل در تهران انجام دهد. دستور این است که به انتقال هوایی آنها اولویت بدهند. باید به این نکته توجه کنیم که آمریکایی ها هم اکنون وسایل ارتباطی رمزگذاری شده در اختیار ندارند. باید پافشاری کرد که در موضوع انتقال و فرار، از وسایل ارتباط علنی با آمریکایی ها استفاده نکرد.

همچنین در یکی از آخرین گزارش های سفارت اسرائیل در تهران برای تل آویو توضیح داده شده است که چگونه یک مقام مسؤول در وزارت خارجه ایران از سفیر اسرائیل خواست در سریع ترین زمان ممکن، ایران را ترک کنند. او می نویسد: باید این اقدام را قطع روابط بدانیم. او از ما خواست فهرستی از نام همه اسرائیلی ها، تصاویر و فعالیت هایشان را ارائه کنم. به او گفتم که ما تصاویر آنها را در اختیار نداریم.

پس از مدت زمان اندکی، وزارت خارجه اسرائیل گزارشی به این شرح منتشر کرد: کادر ما در تهران به ما اطلاع داد که فردا همه آنها به خارج از ایران منتقل می شوند.

پس از تخلیه سفارت اسرائیل در تهران، مناخیم بگین نخست وزیر وقت اسرائیل با ارسال پیامی به جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا از وی برای عملیات پیچیده و سخت دولت واشنگتن در خارج کردن اسرائیلی ها از ایران در شرایط خطرناک تشکر کرد.

مراسم رسمی واگذاری سفارت اسرائیل در تهران به فلسطین با حضور یاسر عرفات


[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 9:33 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

حاشیه های دیدنی راهپیمایی 22 بهمن

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/hashieh-22-bahman/32.jpg

 

 


[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 9:26 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

بخت‌ و اقبال ایرانیان پیش و پس از انقلاب 57

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

عرضه بلیت‌های بخت‌آزمایی یکی از تجارت‌های پر سود در جهان است. این تجارت در ایران علی‌رغم محدودیت‌های پس از انقلاب 1357 به اشکال مختلف رواج دارد و با استقبال روبروست.

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/01.jpg

بلیت بخت‌آزمایی برای تکمیل ساختمان آرامگاه و تجلیل جشن هزار ساله فردوسی را شاید بتوان اولین بلیط بخت آزمایی ایران دانست که متعلق به 80 سال پیش است. روی این بلیت، تصویری از آرامگاه فردوسی و شعری از این شاعر چاپ شده است.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/02.jpg

یکی از بلیت‌های بخت آزمایی دوره جدید که پیش از انقلاب سال 1357 منتشر شده است. تاریخ این بلیت 20 اردیبهشت 1340 است و روی آن نوشته شده "بنفع موسسات خیریه، تاسیس 1327".


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/03.jpg

دو قطعه بلیت بخت‌آزمایی متعلق به سال‌های 1346 و 1354 به ترتیب با قیمت‌های 20 و 50 ریال. جایزه بلیت اول که با عنوان اعانه ملی چاپ شده مشخص نیست. جایزه بلیت دوم یک خانه 700هزار تومانی و 5 جایزه 100هزار تومانی است.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/04.jpg

تبلیغات بلیت بخت‌آزمایی در مجلات. قیمت این بلیط 15 ریال است و متعلق به سال 1350 خورشیدی.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/05.jpg

چهار جایزه برای یک برنده خوش‌شانس! خانه‌ای به قیمت 550هزار تومان‌، با لوازم 50هزار تومانی، به علاوه یک مرسدس بنز 102هزار تومانی و 100هزار تومان پول نقد.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/06.jpg

بلیت‌های بخت‌آزمایی گاهی رنگ و بوی تبلیغات حکومتی نیز به خود می‌گرفت. همچون این بلیت که به مناسبت تاجگذاری محمدرضا پهلوی چاپ شده است.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/07.jpg

هفت بار شتر اسکناس! جایزه اولین سری قرعه‌کشی حساب ذخیره بانک اصناف ایران.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/08.jpg

بانک تهران هم وعده یک فرسخ اسکناس 5 تومانی به سپرده گذاران خود می‌دهد


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/09.jpg

زن میلیونر! برنده‌ی بلیت بخت‌آزمایی یک میلیون و 200هزار تومانی


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/10.jpg

گرچه پس از انقلاب فروش بلیت بخت‌آزمایی به علت "مغایرت با اسلام" متوقف شد، اما پس از دهه اول انقلاب بار دیگر مسابقات قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی و همچنین پرداخت جایزه به سپرده بانک‌ها رونق یافت.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/11.jpg

محصولات غذایی نیز برای افزایش فروش خود، هدایای گران قیمتی را به مشتریان وعده می‌دهند. پیش از انقلاب نیز این شیوه تبلیغاتی رایج بود.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/12.jpg

در پدیده‌ای تازه در ایران برای آنکه شهروندان به خرید سی‌دی‌های اصل و رعایت قانون کپی رایت تشویق شوند، برای فروش سریال‌ها در شبکه تصویری خانگی جوایز مختلفی در نظر گرفته شد. سریال تازه‌ای از مهران مدیری به خریداران نسخه‌ی اصلی خانه‌ی ویلایی جایزه می‌دهد.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/13.jpg

شاید بتوان گفت اهدای جایزه برای خرید یک سریال تلویزیونی از قهوه‌تلخ ساخته مهران مدیری آغاز شد. سریالی که البته نیمه کار ماند و ساخت‌اش به پایان نرسید.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/14.jpg

شرکت سامسونگ به خریداران خود سه دستگاه خودرو مرسدس بنز E Class و 121 دستگاه تلویزیون LED چهل اینچ سامسونگ را وعده داده است.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/15.jpg

پرداخت جایزه به قید قرعه در طرحی موسوم به فجر برای ترویج کتاب‌خوانی. طرحی که البته نسبت به نحوه تامین منابع مالی و همچنین سلامت در برگزاری قرعه‌کشی‌ها با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/16.jpg

این هم نوع دیگری از تشویق مشتریان! شهرداری اهواز به کسانی که عوارض خود را به موقع بدهند خودرو جایزه می‌‌دهد.


http://mj11.persianfun.info/img/92/11/bakhtazmaei-iran/17.jpg

ترکیبی از عناصر مذهبی و عنصرهای تبلیغاتی توسط یک شرکت ارائه کننده خدمات ارتباطی برای جلب مخاطبان. وعده برنده شدن یک BMW به مشتریان این اپراتور.


[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 9:25 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

تبلیغات جذاب و خلاقانه برخی شرکت ها

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Cool-Ads/1.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Cool-Ads/10.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Cool-Ads/11.jpg


[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 9:18 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

تبلیغات جذاب و خلاقانه برخی شرکت ها

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Cool-Ads/1.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Cool-Ads/10.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Cool-Ads/11.jpg


[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 9:17 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 8:56 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 7:21 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 7:20 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

طبیعت خیره کننده آذربایجان ایران

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

 

دامنه سهند

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/01.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/02.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/03.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/04.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/05.jpg

 

ارسـال جدیـدتـرین مطالـب، اخبـار و سـوژه های داغ اینتـرنتی هر شـب به ایمیـل شما

[اینجـا کلیـک کنیـد و رایـگان عضـو شویـد]

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/06.jpg

 


روستای اغویه کلیبر

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/07.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/08.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/09.jpg

 


قله ساوالان (سبلان)

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/11.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/10.jpg

 

ارسـال جدیـدتـرین مطالـب، اخبـار و سـوژه های داغ اینتـرنتی هر شـب به ایمیـل شما

[اینجـا کلیـک کنیـد و رایـگان عضـو شویـد]

 


عشایر دامنه سهند

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/14.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/13.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/12.jpg


طبیعت بز قوش سراب آذربایجان شرقی

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/15.jpg

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Azarbayjan/16.jpg


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 7:19 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 431843

  • sales Reproduction | خرید بک لینک دائمی