https://up.20script.ir/file/f4bc-InShot2.jpg
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی قادر روحی جناقرد کارشناس ارشد مهندسی عمران - سازه
 
قالب وبلاگ

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/yiXL0.jpg


[ دوشنبه 92/12/26 ] [ 10:52 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

نوروز و خانه تکانی دل و روح + لحظه تحویل سال

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/New-Year/01.jpg

 

عید نوروز و خانه تکانی دل

ایام نوروز در راه است و همه ما در تدارک خانه تکانی، دور ریختن وسایل ممکنه و تغییر دکوراسیون .همه این کارها مربوط به دنیای بیرون است اما دنیای درون چه؟ آیا دل و روح ما به خانه تکانی نیاز ندارد؟ تغییر لازم ندارد؟

خانه ما با گرد و غبار و دود و خاک آلوده می شود و دل ما با گناه و معصیت و کمتر کسی پیدا می شود که در طول زندگی در برابر گناه و نافرمانی، مصونیت داشته باشد بلکه نوع افراد به عللی ، کم و بیش به گناه آلوده می شوند مصونیت و بیمه شدن افراد در برابر گناه و آلودگی به مقدار خویشتن داری آنان در برابر هوس بستگی دارد.

گروهی که از تمالک نفسانی و خویشتن داری قوی و نیرومندی برخوردارند ، کمتر به گناه آلوده می شوند و گاهی در پرتو قدرت خویشتن داری که به پایه عصمت رسیده ، در برابر گناه، بیمه می گردند ولی گروهی که خویشتن داری آنان ضعیف و ناتوان است و مانند بید لب جویبار، از هر سو بادی می آید به آن سو متمایل می شوند کمی در مسجد در کنار کعبه مشغول نماز و طوافند و کمی در گناه غوطه ورند ، از طهارت و پاکی سهم کم تری خواهند داشت و پشت آنان از بار گران گناه سنگین خواهد بود.(69 فرقان)
 
خانه تکانی دل و روح و امید به بهبودی

بزرگ ترین نعمت برای یک بیمار موضوع امید به بهبودی اوست و اگر بیمار از بهبودی خود مأیوس و نومید گردید ، چه بسا با اجل زودرسی از بین برود و قبل از اجل جان بسپارد در صورتی که امید به بهبودی در روح و روان او انبساطی پدید آورده و قوای درونی را برای راندن بیماری آماده می سازد.

فرد گنهکار، یک بیمار روحی است، اگر از مغفرت و آمرزش خدا مأیوس گردد و در زندگی آینده هیچ نوع روزنه امیدی را مشاهده نکند ، هرگز به فکر اصلاح و پاکی خویش نمی افتد و نه تنها از گناهان دیرینه خویش ابراز ندامت نکرده و دست برنمی دارد ، بلکه روز به روز پشت او از بار سنگین گناه سنگین تر و پرونده زندگی او سیاه تر می گردد.

یکی از نعمت های بزرگ الهی نسبت به بندگان خود این است که راه بازگشت را به روی بندگان خود بازگذارد و خود را توّاب و توبه پذیر معرفی کرده است. (70/ فرقان)

نوید توبه در خانه تکانی دل و روح
از نظر روانی نوید توبه بزرگ ترین عامل برای پاکسازی روح از هر نوع آلودگی در آینده زندگی است و اگر چنین نویدی در کار نبود هیچ فردی به فکر پاکی در ادامه زندگی نمی افتاد همه افراد از یک منطق عامیانه "آب که از سر برفت چه یک نی و چه صد نی" پیروی نموده و روز به روز هم پرونده آنان قطورتر می شود.

به سبب اهمیتی که توبه
در پاک سازی محیط و سعادت انسان دارد ،

85 بار در قرآن وارد شده است قرآن گروه شرک را به عذابی شدید تهدید می کند.(69 ، فرقان)

ولی بلافاصله روح رجا و امید را در کالبد آنان دمیده و نوید می دهد که با انجام دادن سه عمل می توانند محیط زندگی را پاک سازند و آثار گناهان پیشین را محو و نابود سازند.

إِلَّا مَن تَابَ "به سعی خدا بازگردد و از کارهای زشت خویش در گذشته جدا پشیمان شود.

بزرگ ترین نعمت برای یک بیمار موضوع امید به بهبودی اوست و اگر بیمار از بهبودی خود مأیوس و نومید گردید چه بسا با اجل زودرسی از بین برود و قبل از اجل جان بسپارد در صورتی که امیدبه بهبودی در روح و روان او انبساطی پدید آورده و قوای درونی را برای راندن بیماری آماده می سازد

و آمَنَ "دست از شرک بردارد و به خدای یگانه ایمان بیاورد

وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا . کارهای نیک انجام دهد و تمام وظایف فردی و اجتماعی خویش را به جا آورد.

خانه تکانی دل و روح با درخت ایمان
ایمان درختی است که در سرزمین دل می روید و عمل نیک، میوه های شیرین این شجره است. توبه از گناه که حاکی از یک نوع شایستگی خاص برای رحمت حق است، سبب می شود که درهای مغفرت و آمرزش به روی انسان بازگردد و در نتیجه برگ های سیاه پرونده فرد توبه کار حذف گردیده و به حکم، عمل صالحا که تنها حسنات و کارهای نیک او در آن جا ثبت شود.

به معنای دیگر، پرونده این شخص را تنها برگ های سیاه که حاکی از آلودگی او بود تشکیل می داد ولی وقتی به سوی خدا بازگشت و به خدای یگانه ایمان آورد و اعمال نیک انجام داد ، برگ های سفید و زرینی در کنار برگ های سیاه قرار می گیرد ولی چون نتیجه توبه، پاک سازی محیط روح و نادیده گرفتن قسمت های سیاه پرونده زندگی است ، قطعاً اوراق سیاه از آن حذف می گردد و تنها برگ های زرین به جا می ماند؛
فَأُوْلَئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا .

 

 

ارسـال جدیـدتـرین مطالـب، اخبـار و سـوژه های داغ اینتـرنتی هر شـب به ایمیـل شما

[اینجـا کلیـک کنیـد و رایـگان عضـو شویـد]

 


لحظه تحویل سال 1393 و نحوه تعیین آن

لحظه تحویل سال 1393 هجری شمسی در ساعت 20 و 27 دقیقه و 7 ثانیه، روز پنج شنبه 29 اسفندماه 1392 مطابق با 18 جمادی الاول 1435 و 20 مارس 2014 خواهد بود. سال 1393 هجری شمسی که نام اسب را بر خود دارد برابر با سالهای 2014/15 میلادی و 1435/36 هجری قمری و 3752 زرتشتی می باشد.

لحظه تحویل سال، چه اتفاقی در آسمان می افتد؟
معمولاً هنگامی که یک سال شمسی به روزهای پایانی خود می رسد، صحبت از ویژگی های سال آینده شروع می شود. از بین این بحث ها، یک بحث بیش از بقیه جلب توجه می کند و آن، "لحظه تحویل" سال آینده است. طبق سنت، در این لحظه همه افراد خانواده دور هم جمع می شوند و بنا بر رسوم باستانی خود، آغاز سال نو را جشن می گیرند.

این لحظه ای است که خاطره آن همیشه در یادها می ماند اما آیا تاکنون از خود پرسیده اید که اصولاً این زمان بر چه مبنایی انتخاب و تعیین می شود؟ و در این لحظه چه اتفاقی می افتد که آن را با آغاز سال پیوند می دهند؟


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/New-Year/02.jpg


زمان و تقویم زمان، انسان را به یاد ساعت و تقویم می اندازد. مطمئناً همه شما با نظام 24 ساعتی شبانه روز آشنا هستید و در زندگی روزانه خود به راحتی از آن استفاده می کنید. این نظام و مفهوم شب و روز، به قدری بدیهی است که شاید هرگز به منشأ و چرایی آن فکر نکرده اید. اما در سپیده دم تمدن، اجداد ما نمی توانستند این چنین ساده و راحت مفاهیم زمان را درک کنند.

شاید نخستین مفهوم گذشت زمان برای آنان طلوع و غروب خورشید بوده است. بالا آمدن گوی فروزانی از شرق و فرونشستن آن در غرب و تکرار مداوم آن، انسان را به مفهوم روز و شب و سپس "شبانه روز" رهنمون شد. این بنیادی ترین جزء یک نظام سنجش زمان است: "پدیده ای متناوب و تکرار شونده" خوشبختانه طبیعت چندین پدیده متناوب دیگر نیز در اختیار انسان قرار داده است و از اینجا بود که مفاهیم سال، فصل و ماه پدید آمد.


اما چرا انسان به واحدهای بزرگتر از روز روی آورد؟
با استفاده از واحدهای بزرگی همچون سال، دهه و قرن کار آسان تر می شود. واحد بزرگتر از روز ماه بود: یک دوره ی اهله ی ماه که از یک بدر تا بدر بعدی، یا از یک هلال نو تا هلال نوی بعدی طول می کشید. این مدت تقریبا 29 تا 30 روز است. بنابر این اولین تقویم های بشر تقویم های قمری بوده است، زیرا تنها با نگاه به شکل اهله ی ماه می توان تشخیص داد که در چندمین روز ماه قرا داریم و احتیاج به هیچ محاسبه ی دیگری نیست.

برای انسان های اولیه، همین کافی بود که یک سال را به طور تقریبی 360 روز و یک ماه را 30 روز بداند اما پیشرفت تمدن، باعث نیاز به دقت بیشتر در محاسبه زمان شد و این امر، یک مشکل بزرگ را نمایان ساخت: متأسفانه واحدهای بزرگتر از زمان، حاصلضرب صحیحی از واحد های کوچکتر نبودند. به عبارت دیگر، در یک سال نمی توان تعداد صحیحی از شب و روزهای کامل را جای داد.


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/New-Year/03.jpg


البته گفته بالا به هیچ وجه دقیق نیست. وقتی می گوییم "سال" باید دقیقاً مشخص کنیم که منظورمان از سال چیست؛ همین طور برای شبانه روز. تعجب نکنید! در "نجوم کروی" چندین نوع سال و روز و ماه وجود دارد. اگر یک متن نجوم کروی مربوط به زمان را بخوانید، مطمئناً از دیدن اسامی عجیب و تعاریف گوناگون دستگاه های مختلف زمان، در شگفت خواهید شد. البته ما قصد نداریم وارد این مبحث گسترده شویم. بلکه فقط چند تعریف ساده شده از آن را که برای کارمان ضروری است، برمی گزینیم.

احتمالاً با دو نوع از سال ها آشنایید:
سال شمسی و سال قمری. مبنای طبیعی این سال ها از نامشان پیدا است. یعنی سال شمسی از حرکت خورشید و سال قمری از حرکت ماه بهره می گیرد. همانطور که می دانید، در اصل این زمین است که به دور خورشید می گردد. اما از آنجا که حرکت، نسبی است؛ ما بر روی زمین تصور می کنیم که خورشید در طول سال در حال حرکت در آسمان است. این حرکت در یک مسیر خاص در آسمان صورت می گیرد که "دایره البروج" نام دارد و ما بعداً در باره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

این حرکت با حرکت روزانه ی خورشید که از شرق به غرب در 24 ساعت یک دور می زند، فرق دارد. این حرکت را تنها با توجه به ستارگان زمینه ی آسمان می توان فهمید که خورشید در طول یک سال یک دور در میان ستارگان زمینه ی آسمان از غرب به شرق دور می زند. حال، با توجه به آنچه گفتیم، می توان یک سال شمسی را "مدت زمان حرکت خورشید از یک نقطه خاص در آسمان و بازگشت به همان نقطه" تعریف کرد. این ساده ترین سال است که به آن "سال برجی" هم گفته می شود.

از آنجا که این نوع سال با خورشید در ارتباط است و خورشید هم یکی از عوامل کنترل کننده طبیعت و فصول است، در بیشتر تقویم ها از این نوع سال استفاده شده است. اما در سال قمری، مدت زمان 12 بار دیدن هلال ماه نو یا 12 یار دیدن بدر کامل ماه به عنوان مبنا انتخاب شده است. هرچند این نوع سال بر مظاهر طبیعت و فصول منطبق نیست، اما از آنجا که تاریخ دین ما براین اساس بنیان شده است، از آن نیز استفاده می کنیم.


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/New-Year/04.jpg


برگردیم به سال شمسی، یعنی مدت زمان دو عبور متوالی خورشید از یک نقطه ثابت در آسمان. انسان در اعصار گذشته این مدت زمان را 365 روز اندازه گرفته بود و براساس آن به محاسبه تاریخ می پرداخت. اما به تدریج که شمار سال ها فزونی یافت، اندیشمندان دریافتند که این سال های 365 روزی، کم کم از فصول سال انحراف پیدا می کنند. متفکران به این فکر افتادند که طول سال ها را دقیق اندازه بگیرند. این اندازه گیری ها با همان وسایل ابتدایی نشان می دادند که طول یک سال شمسی اندکی از 365 روز بیشتر است؛ یعنی حدود 25ر365روزه است. حال به نظر شما چگونه می توان این 25ر0 روز و یا ساعت را به حساب آورد.

توجه کنید که این 6 ساعت های اضافی، پس از 4 سال، به یک شبانه روز (24 ساعت) می رسند. پس اگر در یک دوره 4 ساله، یک روز به انتهای سال چهارم بیفزاییم وآن را 366 روز در نظر بگیریم، مشکل حل می شود. چرا که در این صورت 4 سال دارای 1461 روز(366+3×365) خواهد شد. یعنی هر سال به طور متوسط 25ر365 روز خواهد داشت. این نظام کبیسه ای را بیشتر تقویم های باستانی به کار برده اند(سال چهارم را که 366 روز است، سال کبیسه می نامند).


تقویم جلالی و لحظه تحویل سال
بعد از اسلام در ایران تقویم منظمی وجود نداشت. در محافل سیاسی و علمی جهان اسلامی که ایران نیز جزو آن به حساب می آمد، تقویم هجری قمری به کار می رفت، اما در بین عامه مردم ایران، تقویم کهن باستانی (تقویم یزدگردی) معمول بود.

اما در حساب های کبیسه های این تقویم سهل انگاری می شد، تاجایی که در عهد ملکشاه سلجوقی، نوروز به اواسط شهریور ماه رسیده بود! این مسائل مشکلات عدیده ای را در حساب های مالی و خراجی یک سال ایجاد می کرد. به همین سبب دانشمندان آن زمان به همت حکیم عمر خیام و با حمایت ملکشاه و وزیر دانشمند وی، خواجه نظام الملک طوسی، به اصلاح و احیای تقویم شمسی قدیم ایرانی بر مبنای هجرت پیامبر بزرگ اسلام (ص) اقدام کردند و تقویم تازه را به لقب سلطان جلال الدین ملکشاه، تقویم "جلالی" نامیدند.

در این تقویم مقرر شد که سال با رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری آغاز شود. این همان "لحظه تحویل سال" است. بنابر این "لحظه تحویل سال، لحظه ای است بین ظهر روز اول فروردین و ظهر روز آخر اسفند، که مرکز خورشید بر نقطه اعتدال بهاری منطبق شود."


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/New-Year/05.jpg


خیام، منجم و شاعر ایرانی حال از آنجا که تقویم هجری شمسی کنونی ما نیز اساساً همان تقویم جلالی است (تنها فرق این دو در مبدأ تقویم است). بنابرین مفهوم تحویل سال در تقویم کنونی ما همان است که در تقویم جلالی ذکر شد. همچنین بر طبق قوانین این تقویم اگر تحویل سال، قبل از ظهر (ساعت 12) به وقوع بپیوندد آن روز، اول فروردین واگر بعد از ظهر اتفاق بیفتد آن روز آخر اسفند سال قبل خواهد بود. حال به مسأله محاسبه این لحظه می پردازیم.

اگر طول سال شمسی ثابت بود، این محاسبه بسیار ساده بود. زیرا در این صورت، اگر زمان تحویل یک سال را می دانستیم با افزودن تقریباً 6 ساعت به آن زمان تحویل سال بعد را به دست می آوردیم. این 6 ساعت و یا به طور دقیقتر 5 ساعت و 48 دقیقه همان خرده اعشاری در طول سال شمسی (تقریباً 2422ر365 روز) است. اما طول سال همواره ثابت نیست و این به سبب تغییراتی است که در مسیر حرکت زمین در آسمان به وجود می آید.

در واقع برای محاسبه دقیق زمان این لحظه باید معادلات حرکت خورشید و چندین معیار دیگر را نیز در نظر بگیریم. این محاسبات و معادلات، نسبتاً پیچیده اند. با این همه، تغییرات مزبور نسبتاً کوچک هستند و شما می توانید برای بدست آوردن زمان تقریبی لحظه تحویل سال های بعد از همان روش گفته شده در بالا استفاده کنید. یعنی کافی است 6 ساعت به زمان تحویل سال بعدبیافزایید. حال دیگر شما می دانید که حدوداً چه ساعتی باید منتظر تحویل سال باشید!


[ دوشنبه 92/12/26 ] [ 10:50 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

 

مرگ تدریجی خانه های تاریخی تهران

در صورت باز نشدن تصاویربروی عکس ها Right Click کنید و گزینه Reload Image یا Show Picture را انتخاب نمایید

 

خانه های تاریخی و قدیمی تهران یکی پس از دیگری نابود می شوند. خانه هایی که هویت پایتخت هستند و شناسنامه اهالی تهران. در بسیاری از این خانه کسی ساکن نیست و افراد بی خانمان و معتادان میهمانان دائمی آنها شده اند. بساز و بفروش ها نیز چشم طمع دوخته اند به خانه های تهران و هر روز یکی از آنها طعمه بولدوزر و بیل مکانیکی می شود و خانه آجری با حیاط پر درخت، حوض آبی و پنجره های چوبی جایش را به آپارتمان های چند طبقه و چند واحدی می دهد. خانه و باغ اتحادیه تنها یکی از نمونه های خانه های تاریخی تهران است که روزهای آخر عمرشان را سپری می کنند.

اواخر فروردین 91 اعلام شد کمیته ای به نام «پیگیری خانه‌های تاریخی تهران» با محوریت خانه - باغ امین‌السلطان (اتحادیه) ازتشکیل شده تا وضعیت نامناسب برخی خانه‌های تاریخی پایتخت را پیگیری کند.

همان زمان سجاد عسگری که دبیر این کمیته بود،بر سر و سامان دادن به باغ اتحادیه تاکید کرد و گفت:«بنا به گفته بسیاری از کار‌شناسان میراث فرهنگی، مدیران شهرسازی و سازمان‌های مردم‌نهاد، خانه - باغ امین‌السلطان(اتحادیه) هویت تهران قدیم و قلب تپند محله‌های لاله‌زار و فردوسی محسوب می‌شود و از سویی مهم‌ترین و تنها باغ باقی‌مانده از باغ‌های ایرانی در دوره فتحعلی‌شاه است و تخریب این بنا، به میراث شهر تهران صدمه بزرگی می‌زند و رویه بدی را ایجاد می‌کند که مالکان خانه‌های تاریخی در سراسر کشور با خارج کردن بناهای خود از فهرست آثار ملی، آن‌ها را تخریب کنند. با این شرایط، در 10 سال آینده هیچ بنای تاریخی در شهر تهران نخواهد بود.»

پس از گذشت نزدیک به سه سال از تشکیل این کمیته و مطرح شدن وضعیت نامناسب خانه های تاریخی تهران، خانه باغ اتحادیه حال و روز خوبی ندارد. این خانه سال 1384 در فهرست آثار ملی ثبت شد، اما  به دلیل اینکه توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خریداری نشد، مالکان خانه‌ اتحادیه درخواست خروج این اثر را از دیوان عدالت اداری دادند و بالاخره خانه در 24 اسفند 1388 از فهرست میراث ملی خارج شد.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268282_844.jpg
 


این خانه بر اساس منابع تاریخی خانه‌ی «امین السلطان» صدر اعظم ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمد علی شاه بود که پس از کشته شدن او، توسط «حاج رحیم اتحادیه» خریداری شد اما حالا تمام این بنا در معرض تخریب است

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268283_214.jpg
 


دیوار، سقف، درها و پنجره های خانه هر روز ویران تر می شوند

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268284_309.jpg

 


درختان باغ هم حال و روز خوبی ندارند، حیاط پر از تنه درختان بریده شده است و آنهایی هم که باقی مانده اند، نیمه جان هستند

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268285_978.jpg
 


داخل خانه اتحادیه و تزئینات آن هم وضعیت بهتری ندارند

خانه اتحادیه، تنها خانه تاریخی در معرض تخریب شهر تهران نیست. مدتی پیش ایسنا از غارت خانه «محمد میرزا کاشف‌السلطنه» مشهور به «پدر چای ایران» و نخستین واردکننده‌ی چای به ایران، خبر داد.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268286_346.jpg
 


خانه پدر چای ایران که در منطقه شمیران و خیابان  دکتر شریعتی قرار گرفته، یکی از ارزشمندترین خانه های تهران و شمیران است اما در فهرست آثار ملی ثبت نشده

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268287_301.jpg

 


کاشی ها و سایر تزئینات زیبای این خانه به مرور غارت شده است

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268288_618.jpg
 


پس از غارت این بنا، خانه به قیمت 25 میلیارد تومان فروخته شد و همسایه های خانه می گویند که مالک جدید قصد دارد یک پروژه‌ی مسکونی یا تجاری در آن اجرا کند 

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268289_127.jpg
 


عمارت مشیرالدوله یا خانه پیرنیا در لاله زار هم وضعیت مشابهی دارد. این خانه به عنوان اثر ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است. حسن پیرنیا ملقب به مشیرالدوله آثاری نخستین کتاب تاریخ ایران باستان و نخستین قانون مدون حقوق بین المللی به زبان فارسی را نوشت و از همه مهم تر خانه او محل نگارش فرمان مشروطیت بوده است

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268290_448.jpg

 


 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268291_448.jpg
 


شهریور امسال مزایده 122 میلیارد و چهارصد هزار ریالی برای این خانه برگزار شد تا  فروخته شود. پیش از این نیز نقاشیهای دیواری این خانه تاریخی لاله زار تهران دزدیده شده بود

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268295_670.jpg
 


خانه ظهیرالاسلام در خیابان شهید قائدی (هدایت سابق) قرار دارد و هر روز شرایط بدتری پیدا می کند. درها و پنجره های خانه دزدیده شده و بخش هایی از آن آتش گرفته است. حوض و پله های سنگی آن هم در معرض تخریب است

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268293_141.jpg
 


این خانه  منسوب به سید زین العابدین امام جمعه ملقب به ظهیرالاسلام داماد ناصرالدین شاه، است که تقریبا 17 سال پیش به سازمان تامین اجتماعی بخش اداره املاک و مستغلات فروخته شد
 

 


 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268294_457.jpg
 


این  خانه مدت ها محل زندگی کارگران شهرداری و حتی معتادان و بی خانمان ها بود اما شهریور امسال با حکم قضایی تخلیه خانه ظهیرالاسلام که توسط واحد حقوقی سازمان تامین اجتماعی پیگیری و گرفته شده بود، دو نفری که در این خانه زندگی می کردند، از عمارت اخراج شدند تا شاید تصمیمی برای نجات این خانه زیبا گرفته شود

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Marge-Tadriji/268295_670.jpg
 


خانه ظهیرالاسلام سال 85  در فهرست میراث ملی به ثبت رسید اما چند سال پیش شهرداری منطقه 12 به بهانه خطر ریزش، دیوارهای دور تا دور آن را خراب کرد

 

[ دوشنبه 92/12/26 ] [ 10:49 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

نقاشی فوق العاده واقعی با رنگ روغن و اکریلیک ازمارکو گراسی

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_13.jpg


قبر بروس لی و پسرش در کنار هم

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_14.jpg



[ دوشنبه 92/12/26 ] [ 10:47 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

کاریکاتورهای جالب و دیدنی عید نوروز 

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4431.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4432.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4433.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4434.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4435.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4436.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4437.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4448.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4449.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4503.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4504.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4505.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4506.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4507.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4508.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4509.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4510.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4511.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4512.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/fu4513.jpg

 

Description: http://www.persiangroupbax.com/images/group/2014.03.09/karikator/k202.jpg





[ یکشنبه 92/12/25 ] [ 8:4 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

هم وطن ، ایرانی جهت حمایت از مرزبانان عزیز تا روز پنجشنبه 22 اسفند از این عزیزان حمایت کنید

برای حمایت کلیک کنید   سربازان وطن ما را آزاد کنید


بیانیه جمعی از هنرمندان، ورزشکاران، اهالی رسانه و فرهتگ و دیگر اقشار مردم ایران در حمایت از مرزبانان اسیر ایرانی

Petition in support of 5 Abducted Iranian Border Guards

به نام خدا


ما هنرمندان، ورزشکاران، اهالی رسانه و فرهنگ و دیگر اقشار مردم ایران با هر سلیقه و نگرش، ازهمه مقامات مسئول و با نفوذ جهان، سازمان ملل و نیز دولت دوست و همجوار پاکستان درخواست داریم تا به عنوان عملی انساندوستانه، همه توان خودرا بکار گیرند که هرچه زودتر جوانان ما، این سربازان بیگناه به گروگان گرفته شده در مرزهای جنوب شرقی کشورمان، به دامان گرم خانواده های نگرانشان بازگردند

اسامی بترتیب زمان تایید و امضاء

عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، قادر روحی جناقرد ، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان،مرتضی سرهنگی،هدایت الله بهبودی، کیومرث پوراحمد،سید رضا میرکریمی،کمال تبریزی، حمید فرخ‌نژاد، رخشان بنی اعتماد، مهتاب کرامتی، رویا نونهالی، فرهاد توحیدی، جمال شورجه، امیرشهاب رضویان، محمدرضا شرف الدین، محمدمهدی عسگرپور، ناصر تقوایی، مرضیه وفامهر، اصغر فرهادی، مینو فرشچی، بهرام رادان، تهمینه میلانی،میترا حجار،سهیلا گلستانی،احسان عبدی پور،محمود کلاری،اسحاق خانزادی،رویا تیموریان،مسعود رایگان،درنا مدنی،رضا اعظمیان،جواد شمقدری،رامبد جوان، محسن امیریوسفی، رضا درمیشیان،مهدی سجاده‌چی، حسن فتحی، هانیه توسلی، امیر جعفری، مهناز افشار، صابر ابر، سحر دولتشاهی، گوهر خیراندیش، روح الله سهرابی، دانش اقباشاوی، مجتبی میرتهماسب، احمدرضا درویش، مریلا زارعی ، وحید موساییان ، محمد علی سجادی، نادر مقدس ، لیلا زارع ، پژمان بازغی ، رضا عطاران ، محمد احسانی ، شبنم مقدسی ، کوروش سلیمانی ، پرویز شیخ طادی ، محمد رسول اف ، رضا غفاری، جعفر پناهی، هنگامه قاضیانی، لیلا ارجمند، چکامه چمن ماه، مرتضی رزاق کریمی ،نازنین فراهانی، علیرضا امینی، شهاب حسینی، امیر سماواتی ، مهوش قادری ، محسن قاضی مرادی ، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد ، فرج الله سلحشور، روح الله حجازی ، علی احمدزاده ، فرشید نوابی، هومن اشکبوس، افشین هاشمی، کیوان کثیریان ، سعید پرسا ، محمدرضا برنجیان ، امین میری ، امیر اثباتی ، مهرداد میرکیانی ، شالیزه عارف پور ، آتوسا راد، پرستو جلیلی ، علی شادمان ، بهزاد آزادی ، سید محسن هاشمی ، ناصر صفاریان ، رضا دا د، شیرین بزرگمهر ، حبیب رضایی ، حبیب احمدزاده ، مجید ماهیچی ، علی نجفی ، رخساره قائم مقامی ، محمدرضا جان پناه، لیلی گلستان ، سعید عیسایی ، مجید شتی، محمود غفاری ، فرزانه طاهری، رعنا جوادی ، لیلا نقدى پرى، محمدرضا عباسیان ، عبدالله خسروی ،سیدرضا شکراللهی ، شهرام جعفرینژاد ، امیرحسین یزدانبد ، یونس تراکمه، آزاده اخلاقی، نوشین جعفری، مجید برزگر، لیلا نقدی پری، لیلی فرهادپور، نغمه ثمینی، خسرو سینایی، گیزلا وارگا سینایی، فتح الله جعفری جوزانی، سحر جعفری جوزانی، مهرداد صدیقیان، محسن مومنی شریف ، محمد حمزه زاده، ایمان راد ،علیرضا شجاع نوری ، مونا زندی ، طاها شجاع نوری ، رضا شجاع نوری ، صبا صمیمی ، غزاله معتمد ، الهام کردا ، سعید چنگیزیان ، رویا جاویدنیا ، بهناز جعفری ، بابک حمیدیان ، اشکان خطیبی، عباس غزالی، پگاه آهنگرانی، هومن سیدی، مرجان اشرفی زاده، سینا گنجوی، حمید امجد، مهوش شیخ الاسلا می، زهره الحمدی، ناهید توسلی، فرهاد اصلانی ، سید مسعود صفوی ، امیر حسین ثنائی ، مژگان فرح آور مقدم ، تهمورس پورناظری ، سهراب پور ناظری ، سیاوش سرمدی ، مازیار میری ،کاوه سجادی حسینی ،مهران ملکوتی ، سامان مقدم ،علی قربانزاده، ژرژ هاشم زاده، پانته‌آ پناهی‌ها، علیرضا برازنده ، آناهید روستا ، کامیاب عشایری، لیلا پرهیزگار ، نوید سجادی حسینی ، کریم امینی ، ساد عظیمی ، سیامک ادیب ، امین قوامی ، علیرضا حکیم زاده ، اشکان فتاحی ، جواد فراهانی ، محمدرضا عزتخواه ، صابر کامیان ، اکبر دهقان ، صادق مختاری ، مینو عاشوری ، محمدرضا امین زاده، الهام حصارکی   باران کوثری. پیمان معادی.  جواد افتاده.   امیر حسین حیدری  پیروز کلانتری.  ثمین مهاجرانی.  میثم داوودی  راضییه میرشریفی  علی نیلی احمدابادی  طاهره ریاحی.   بهنام رهنمایی  فرخنده جبارزادگان  مجتبی راعی  سارا حدادی  میثاق زارع  حمیدکوثری اشکان گشتاسبی  شاهین بهرام نژاد  پرویز زارعی نرگس جودکی بیتا وکیلی  فرزاد خوشدست، معصومه مصدری، عزیزالله حمیدنژاد، بهروز پاک نهاد، مینو مرتضوی، مهرداد اسکویی، محمدرضا تهامی نژاد، نگار خسرو شاهی، شهلا لاهیجی، عسل عباسیان، نازنین موسایی، مهدی گنجعلی، اسیه امینی، ماهرخ شمس، شیرین شفایی، الهه رستمی، بهاره رهنما، پیمان قاسم خانی، مهندس جعفری جلوه

قهرمانان تیم‌های ملی کشتی ایران

رسول خادم، حسن بابک، علی رضا رضایی، محمد بنا، غلامرضا محمدی، ایرج اسفندیاری فر، محمد طلایی، حمید سوریان، رضا لایق، امید نوروزی، حسن رحیمی، قاسم رضایی، مسعود اسماعیل پور، طالب نعمت پور، عزت‌اله اکبری، سعید عبدولی، احسان لشکری، حبیب اله اخلاقی، رضا یزدانی، بشیرباباجان زاده، کمیل قاسمی و دیگر اعضای کادر فنی و کشتی گیران تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران

اساتید دانشگاه هنر تهران
سعید کشن فلاح ،محمدرضا حسنایی ، سید محسن هاشمی ، صابر امامی ، فرزان سجودی ، فاطمه شکیب ، حمید دهقانپور ، اسماعیل بنی اردلان ،حسین فرخی ،محمد شهبا ، اسماعیل شفیعی ،فهیمه میرزا حسینی ، مژگان فرح اور مقدم، معصومه علی نژاد، مجید شیخ انصاری

روزنامه‌نگاران و سایر اصحاب فرهنگ
محمد تاجیک ،فرزانه ابراهیم زاده، امیر توده روستا ، آسیه امینی ، ماهرخ شمس ، نازنین موسایی ، عسل عباسیان ، نسرین بصیری ، محسن اسکندری ، عادل مقدس ، مژ گان جمشیدی ، بیتا موسوی ، زهرا حق شعار ، پوریا آسترکی ، مرجانه پورحسین ، کیوان مهرگان ، شهرزاد همتی ، شیرین تولایی ، مهدی گنجعلی ، نگارخسروشاهی ، دریا نیلچی ، پریا پورنوری ، نرگس توسلیان ، منا افروغ ،محمدرضا جهان پناه،سهیلا اکبری ، پریسا فرمان ، باربد گلشیری ، بهروز شادلو ، الهام زماانی ،امیر احمدى آریان ، علیرضا رمضانی ، فیروزه صابر ، نوش آفرین عاطفی ، نیاز اسماعیل پور ، مژده دانش پژوه ، سعید عباسپور ، افشین رضاپور ، ناهید طباطبایی، الهه خسروی یگانه، محمدرضا رستمی، علی افتخاری، سمیه علیپور، حسین عیدی‌زاده، بهناز شیربانی، مهدی یاورمنش

امضاهای این بیانیه، در حال افزایش است. همچنین متن این بیانیه همراه با امضاهای جمع آوری شده برای آقای بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاده خواهد شد

On 6 February 2014, five Iranian border guards were kidnapped by a Pakistan based terrorist group called " Jeishol-adl (The Army of Justice)". The following petition has been issued in support of the abducted soldiers and signed by large number of  artists, scholars, athletes, journalist and activists.

Below is the petition text which is still open for more signatures:

"Free our Soldiers :Petition in Support of 5 Abducted Iranian Border Guards

We ask all responsible authorities in the world, the UN and our neighbor country, Pakistan to do their best as a humanitarian action so that the 5 innocent abducted Soldiers would come back home safe."

signed by:

More than 250 Famous Iranian artists, authors , Scholars , Journalists, Athletes, ...

 

--------------------------------------------------------------

http://www.tpm.ir       https://www.facebook.com/TehranPeaceMuseum         Email: info@tehranpeacemuseum.org


Tehran Peace Museum موزه صلح تهران    Contact the petition author


[ سه شنبه 92/12/20 ] [ 7:13 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

بلندترین ساختمان دنیا در جده

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/15.jpg

 

ساخت بلندترین ساختمان جهان در جده عربستان شروع شده است و تا سال 2017 به پایان خواهد رسید. نام این برج عظیم الجثه برج پادشاهی است و ارتفاع آن حدود یک کیلومتر است.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/16.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/17.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/18.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/19.jpg


[ شنبه 92/12/17 ] [ 7:26 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

این خودکار میتونه هر رنگی شما بخواین واستون تولید کنه.....

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/12.jpg


[ شنبه 92/12/17 ] [ 7:25 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

اینم یکی دیگه از شاهکار های معماران ایرانی..

آخه لامصب این خونه اس یا تبلیغ LCD ؟؟؟؟؟؟

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/13.jpg


[ شنبه 92/12/17 ] [ 7:25 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]

 

نحوه نگارش پروپوزال

نحوه نگارش پروپوزال

 
پروپوزال یا طرح تحقیق ، پیش نویس پ‍ژوهشی است که شما می بایست برای اخذ مدرک تحصیلی خود انجام دهید. در پروپوزال ، شما به معرفی موضوعی که برای پایان نامه خود انتخاب کرده اید ، توضیح اهمیت آن موضوع ، ذکر پ‍‍ژوهش هایی که در گذشته در این باره صورت گرفته ، و نتایجی که فکر می کنید از تحقیق خواهید گرفت می پردازید. هم چنین روش یا روش هایی که در پژوهش از آن ها بهره خواهید گرفت را ذکر می کنید.

شکل پروپوزال بنا بر هدفی که از آن دارید و یا به مقتضای رشته تحصیلی شما می تواند قدری متغیر باشد. اما شکل بندی بنیادین آن ، همواره باید شامل عنوان بندی ها و بخش های زیر باشد :

1- موضوع تحقیق ( Project Title )

ذیل این عنوان می بایست عنوان دقیق تحقیق خود را ذکر کنید. برای مثال :

Project Title:     Women Role in Southeast Thailand

 

2- توضیح موضوع و اهمیت آن ( Importance and Statement of Topic )

در این بخش می بایست جوانب موضوع ، چگونگی ارتباط آن با رشته تحصیلی مورد نظر ، و اهمیت موضوع به لحاظ علمی و کاربردی را توضیح دهید.

 

3- ادبیات تحقیق و پژوهش های مرتبط ( Review of Literature and Relevant Topics)

زیر این عنوان ، باید توضیح مختصری درباره پژوهش هایی که پیش از شما روی این موضوع و موضوعات نزدیک به آن انجام شده بدهید. در این بخش در واقع باید به ذکر پژوهش هایی بپردازید که شما قصد دارید یافته های آن ها را تکمیل کنید ، اشتباهات آن ها را رفع نمایید و یا نتایج آن ها را رد کنید.

 

4- اهداف و فرضیه ها ( Aims and Hypothesizes )

در این بخش باید به ذکر نتایجی بپردازید که فکر می کنید از تحقیق خواهید گرفت. توضیح دهید که از انجام تحقیق چه هدفی دارید؟ به کدام سمت حرکت می کنید؟ و فکر می کنید به کجا خواهید رسید؟

 

5- روش ها و ابزار های تحقیق ( Methodology )

در این قسمت توضیح دهید که در انجام پروژه از چه روش های علمی سود خواهید برد و چه ابزارهایی را برای رسیدن به اهداف تحقیق به خدمت خواهید گرفت.

 

6- منابع( References )

فهرستی از منابعی که فکر می کنید از آن ها استفاده خواهید کرد و به کار شما مرتبط هستند را الفبایی و منظم کنید و در این بخش بیاورید.

 

*نکات مهم

 

1- پروپوزال را با موضوع شروع نکنید، بلکه عنوانی مانند مثال زیر را در روی جلد بیاورید و بعد متن پروپوزال را بنویسید :

 

A PhD / Master Dissertation Proposal Presented to

The Department of Gerontology

Faculty of Gerontology

University Putra Malaysia

By : Maryam Mobini

2- این نکات را در مورد انتخاب و نگارش تیتر پروژه رعایت کنید :

الف ) سعی کنید موضوع روشن و ساده باشد. از خوشگل کردن عنوان تحقیق خودداری کنید !

ب ) عنوان پروژه را به صورت خلاصه ای فشرده از آن چه در ذهن دارید در نظر بگیرید. سعی کنید با همان یک جمله عنوان پروژه بتوانید چارچوب کلی تحقیق و هدف هایتان را به خواننده منتقل کنید. عنوان کار شما باید کاملاً مشخص کند که شما می خواهید چه چیز را و در چه شرایطی مطالعه کنید.

پ ) در جمله بندی عنوان پروژه دقت کنید تا چیدمان آن طوری باشد که آن چه اصل موضوع تحقیق شماست از فرع آن قابل تشخیص باشد. به این دو مثال دقت کنید:

1- Red-haired Musicians and Their Preferences for Music Style

2- Music Style Preferences of Red-haired Musicians

در این جا هر دو جمله ظاهراً یک مفهوم را منتقل می کنند:"سلیقه موزیسین های مو قرمز در انتخاب سبک موسیقی" . اما عملاً تفاوتی بین این دو وجود دارد و آن هم این است که در جمله اول ، تعبیر خواننده این است که توجه بیشتر ما به موزیسین های مو قرمز است و ما اول موزیسین های مو قرمز را بررسی می کنیم و بعد به سلیقه موسیقیایی آن ها می پردازیم. اما در جمله دوم بر عکس ، اولویت به سبک های موسیقی و سلیقه موسیقیایی داده شده و موزیسین های مو قرمز در درجه دوم قرار دارند.

ت ) سعی کنید کلمات اضافی را از عنوان پروژه حذف کنید . دو مثال زیر در واقع یکی هستند ، اما شماره 2 مقبولیت بیشتری دارد :

1- The Systematic Development which has occurred during last 50 years and has Changed the face of Southeast Asia

2- Changes and Development in Southeast Asia

 

3- در مورد (1)هدف هایی که از تحقیق دارید و (2) ابژه ای که برای مطالعه انتخاب کرده اید (Objectives) حتماً دقت کنید که در رابطه کامل با هم باشند و در نگارش پروپوزال سعی کنید که این رابطه را به خوبی نمایش دهید. منظور این است که مثلاً اگر هدفی که می خواهید به آن برسید ، نامناسب بودن عروسک های باربی برای تربیت دختران هست ، انتخاب ابژه ای مانند جامعه دختران 15 ساله ساکن منطقه 20 تهران ، نا مناسب و نامربوط به نظر می رسد. توجه داشته باشید که بهترین ابژه را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید.

4- در زمینه چگونگی انتخاب روش تحقیق نیز ، وضع به همین ترتیب است. سعی کنید مناسب ترین ، عملی ترین ، علمی ترین و هم خوان ترین روش را برای پژوهش مورد نظرتان انتخاب کنید.

5- پروپوزال را تمیز و با بخش بندی مناسب تحویل دهید. سعی کنید مرز بین عنوان ها مشخص باشد و مطالب را بر روی 1 روی کاغذ A4 تایپ کنید.

6- حجم پروپوزال میبایست برای دوره های کارشناسی ارشد حداقل 5 صفحه و برای دکتری حداقل 8 صفحه باشد. در این میان حداقل یک صفحه به ادبیات تحقیق و حداقل یک صفحه به منابع تحقیق اختصاص دهید. سعی کنید از منابع جدید و به روز استفاده نمایید و همه ی منابع پروژه فارسی زبان نباشند. هم چنین توجه بفرمایید فونت استاندارد برای پروپوزالTimes and New Romans  با سایز 12  است.

7- از نوشتن موارد اضافه در پروپوزال ، مثل عریضه نویسی برای استاد راهنما و غیره ، جداً خود داری کنید. از توضیح اضافه هم پرهیز کنید.

8- در مورد نگارش انگلیسی ، حتماً درباره متن پروپوزال با یک مترجم و یا کسی که انگلیسی ادبی را به خوبی می داند مشورت کنید. متن پروپوزال می بایست به لحاظ علمی و ادبی هیچ غلطی نداشته باشد.

9- پروپوزال را جدی بگیرید! سنجش علمی شما در واقع فقط از طریق پروپوزال میسر است . پس تمام تلاش و دانش خود را برای تنظیم آن به کار بگیرید.

----------------------------------

منبع:

http://www.iranindia.com/asp/proposalguide.asp

 
دسته بندی : چگونه پروپوزال بنویسیم؟
برچسب‌ها: نحوه نوشتن پروپوزال پایان نامه, پروپوزال چیست, پروپوزال نویسی چیست, نحوه ی نگارش پروپوزال

 

راهنمای نگارش پروپزال


خلاصه:هدف کلی هر پروپوزال ترغیب خواننده آن به انجام کاری است. این خواننده می تواند یک مشتری بالقوه باشد که در نظر داریم تشویق به خریداری محصول یا خدمات ما گردد، و یا کارفرمایی که می خواهیم او را به سرمایه گذاری در امر اجرای یک پروژه ترغیب کنیم.
هر پروپوزال یک طرح برای برآورده ساختن یک نیاز پیشنهاد می نماید و دریافت کننده آن، طرح پیشنهادی را با توجه به اینکه پروپوزال مزبور به سوالات زیر تا چه اندازه خوب پاسخ می دهد، ارزیابی می نماید:
پیشنهاد ما چیست؟
• • برای انجام آن چگونه طرح ریزی کرده ایم؟
• • چه زمانی را برای انجام آن برنامه ریزی کرده ایم؟
• • چقدر هزینه برای انجام این طرح لازم است؟

در نگارش پروپزال سطح دانش مخاطبین و نیز موقعیت آنان بایستی در نظر گرفته شود. اگر مخاطب پروپوزال دارای دانش فنی کافی نیست، باید همراه در ابتدای آن یک مقدمه اجرایی به زبان غیرفنی و ساده آورده شود.
استاندارد کاملاً تعریف شده ای برای نگارش یک پروپوزال وجود ندارد، لیکن فرمت های متداول متعددی موجود است و برخی از سازمانها، بخصوص سازمانهای سرمایه گذار و اعطا کننده کمک مالی، فرمت های از پیش تعیین شده ای برای اینکار دارند. در اینجا یک فرمت کلی برای این منظور پیشنهاد می شود.
فرمت کلی یک پروپوزال
1. مقدمه
معرفی پروپوزال
اگر پروپوزال را در پاسخ به یک “درخواست پروپوزال“ (RFP) ارسال می کنید، مقدمه ای برای آن فراهم کنید که در آن شماره، تاریخ، شماره تماس با مشتری یا کارفرما و غیره آورده شده باشد. در غیر اینصورت، دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن (با نام) و چگونگی پاسخ مورد انتظارتان را در این مقدمه ذکر کنید.
معرفی سازمان ارسال کنده پروپوزال
سازمان ارسال کننده را بروشنی معرفی کرده و بر ارزش نقش آن برای کارفرما یا مشتری تاکید کنید.
سوابق کاری
تجارب و سوایق کاری سازمان یا شرکت خود را بطور خلاصه ذکر کنید.
2-1. محصولات ارائه شده
معماری
معماری طراح شده برای محصولات یا خدمات ارائه شده را شرح دهید.
پیکربندی
نحوة پیکربندی محصولات توسط خود یا مشتری را بیان کنید.
جنبه های خاص و مزایا
اصلی ترین جنبه های محصولات پیشنهادی و مزایای مربوط به آنها را شرح دهید.
مشخصات
عملکرد و سایر مشخصات محصولات پیشنهادی را شرح داده و یا در ضمیمه پروپوزال بیاورید.
2-2. خدمات ارائه شده
بکارگیری
نحوه نصب و بکارگیری را شرح دهید.
یکپارچه سازی
نحوه یکپارچه سازی با محیط موجود را شرح دهید.
نگهداری و پشتیبانی
نگهداری و پشتیبانی فراهم شده برای مشتری را بیان کنید.
روش تحویل
روش تحویل خدمات و رویه های مربوطه را بیان کنید.
کاهش ریسک
تعریف واقع بینانه ای از ریسک های مواه با پروژه و نحوه کاهش آنها ارائه دهید.
تضمین کیفیت
شرح انچه برای تضمین کیفیت انجام خواهید داد.
3. تجارب و سوابق کاری مرتبط
خلاصه ای از پروژه های انجام شده
توصیف پروژه های مشابهی که قبلاً توسط شرکت انجام شده است.
مراجع و شواهد
شواهد و نقطه نظرات مشتریان قبلی خود را ذکر کنید.
4. هزینه و قیمت گذاری
روش تعیین قیمت
قیمت مورد نظر چگونه محاسبه شده است؟
قیمت گذاری
قیمت محصولات و خدمات خود را بیان کنید.
نحوه پرداخت
نحوه پرداخت قیمت محصولات یا خدمات خود توسط مشتریان را بیان کنید.
موارد قانونی
هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی مورد نیاز قراردادها را بیان کنید.
سرفصل های ذکر شد تنها جنبه پیشنهادی داشته و هیچکدام قطعی و غیرقابل اجتناب نمی باشند.


[ چهارشنبه 92/12/14 ] [ 8:23 صبح ] [ قادر روحی جناقرد ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 432024

  • sales Reproduction | خرید بک لینک دائمی